Sākas konkurss “Lietuvas gada auto 2020”
Sākas konkurss “Lietuvas gada auto 2020”
Publicitātes foto

FOTO: No konkursa “Lietuvas gada auto 2020” pazūd dīzeļdzinēja automašīnas 0

Cilvēki, kas pirmdienas pēcpusdienu pavadīja Viļņas centrā, bija liecinieki īpašam pasākumam – Neatkarības laukumā blakus Lietuvas Republikas Seimam un Nacionālajai Martīna Mažvīda bibliotēkai bija izvietoti vairāki desmiti visjaunāko automašīnu – dažas no tām vēl nav pat tirdzniecības salonos. Tās visas cīnās par īpašu balvu – “Lietuvas gada auto 2020”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Lasīt citas ziņas

“Pasākumu organizējam jau divdesmit trešo reizi, taču to dalībnieki mūs pārsteidz katru gadu. Kas to būtu domājis, ka gada laikā tirgus piedzīvos tik lielas pārmaiņas – vēl pagājušajā gadā lielākā daļa bija dīzeļdzinēja automašīnu, bet šogad tādu ir pat mazāk nekā hibrīdauto.

Vairs nepārsteidz pieaugošā krosoveru popularitāte, bet šogad tie ir rekordlielā daudzumā, daudz ir arī automašīnu ar benzīna dzinēju. Izvēlēties vislabāko būs ārkārtīgi grūti, komisiju un konsultantus sagaida mēnesi ilgs, grūts un ļoti interesants darbs, bet automašīnu cienītājiem konkursa laikā centīsimies parādīt pēc iespējas vairāk šī darba aizkulišu,” – saka konkursu “Lietuvas gada automašīna 2020” organizējošās asociācijas “Lietuvas žurnālistu autoklubs” prezidents Valds Vaļukevičs (Valdas Valiukevičius).

CITI ŠOBRĪD LASA

Nominācijas atjaunotas, ņemot vērā tirgus tendences

Pasākuma vissvarīgākā nominācija ir “Lietuvas gada auto 2020”, taču bez tās ir arī citas nominācijas. Pasākuma informatīvais partneris 15min pasniegs balvu nominācijā “Tautas auto 2020”, kuru ar savām balsīm noteiks portāla lasītāji. Šī paša portāla žurnālisti izvēlēsies Biznesa klases automašīnu.

Šogad pirmo reizi tiks noteiktas divas apvidus auto nominācijas – viena no tām tiks piešķirta īstajiem SUV modeļiem, ar ko bez bailēm var doties bezceļa braucienā, bet otra – nelieliem pilsētas krosoveriem. Vēl viena jauna nominācija – “Gada multimedijs”, kas tiks piešķirta par vislabāko informācijas sistēmu.

Sākas konkurss "Lietuvas gada auto 2020"

Pārējās nominācijas jau kļuvušas tradicionālas – “Par dizainu”, “Sportiskākais auto” (izvēlas un pasniedz raidījums “Pagal Jurgį”), “Gada stūre” (piešķir autosportistam, kurš visvairāk popularizējis Lietuvas vārdu ārvalstīs), “Ģimenes auto” (izvēlas un pasniedz apdrošināšanas sabiedrība BTA), “Gada inovācija” (izvēlas un pasniedz “Autoplius”), “Visdrošākais auto” (izvēlas un pasniedz “Neste”).

Konkursā “Lietuvas gada auto” lēmumus pieņem desmit žurnālistu komisija, kuru katru gadu septembrī ievēl asociācijas “Lietuvas žurnālistu autoklubs” kopsapulces laikā. Tāpat kā iepriekšējos gados arī šogad komisijai palīdz dažādu nozaru konsultantu komanda.

Vairāk dalībnieku nekā pērn

Konkursā tiek prezentētas 38 automašīnas – tas ir vairāk nekā pagājušajā gadā. Taču šī gada dalībnieku saraksts izceļas ne tikai dalībnieku skaita ziņā – pirmo reizi vēsturē dīzeļdzinēja modeļi palikuši nomaļus, tādu ir tikai pieci. Visvairāk ir automašīnu ar benzīna dzinēju – 23, vēl ir 8 hibrīdauto un 2 elektromobiļi. Tā saucamie “mild hybrid” modeļi pieskaitāmi pie benzīna dzinēju modeļiem, jo tie nespēj ieskrieties, izmantojot tikai elektrisko piedziņu, tādā veidā atpaliekot no īstajiem hibrīdiem.

Reklāma
Reklāma

Konkurss “Lietuvas gada auto 2019” bija pirmais, kurā lielākas caurgājības modeļu – dažāda lieluma apvidus auto un krosoveru – bija vairāk nekā hečbeku, sedanu un citu “tradicionālo” modeļu (attiecīgi 17 un 16). Šajā konkursā atšķirība ir vēl lielāka – 22 automašīnas pieskaitāmas SUV klasei.

Izvērtējot konkursa dalībniekus, pamanāmas arī citas automašīnu tirgus tendences – piemēram, dominējošs automātisko pārnesumkārbu pārsvars. Tās ir 36 automašīnām, bet mehāniskās – tikai divām, sportiskajai “Ford Focus ST” un “Hyundai i30 Fastback N”.

Visjaudīgākā automašīna ir elektriski vadāmais “Audi e-Tron” – tā elektrodzinēju sistēma spēj attīstīt pat 408 ZS. Vislielāko griezes momentu – 700 Nm – sasniedz “Mercedes-Benz GLS 400d 4MATIC” ar tradicionālo dīzeļdzinēju. Šī ir arī konkursa visdārgākā automašīna, tās cena 128 695 EUR, taču Neatkarības laukumā tās vēl nebija – apvidus auto atbrauks tikai uz testēšanas nometni Druskininkos.

Uzziņa:

Konkursa laikā automašīnas aprīkotas ar “Continental” riepām, bet to bākās tiek pildīta “Neste” degviela – tā tiek maksimāli vienādoti dalībnieku apstākļi, ļaujot tos novērtēt objektīvi.

Visi “Lietuvas gada auto 2020” dalībnieki (alfabēta kārtībā): “Audi A1 Sportback”, “Audi e-Tron”, “Audi Q3”, “BMW 330i”, “Citroen C5 Aircross”, “Ford Focus ST”, “Ford Ranger Raptor”, “Honda CR-V Hybrid”, “Hyundai i30 Fastback N”, “Hyundai Kona”, “Jeep Wrangler Sahara”, “Kia Proceed GT”, “Kia XCeed”, “Lexus ES”, “Lexus RX”, “Lexus UX”, “Mazda CX-30”, “Mercedes-Benz CLA 220 Coupe”, “Mercedes-Benz GLC 300 4MATIC Coupe”, “Mercedes-Benz GLE 350d 4MATIC”, “Mercedes-Benz GLS 400d 4MATIC”, “Peugeot 208”, “Porsche Cayenne Coupe”, “Range Rover Evoque”, “Renault Clio”, “Renault Megane RS Trophy”, “Renault Zoe”, “SEAT Tarraco”, “SsangYong Korando”, “Suzuki Vitara”, “Škoda Kamiq”, “Toyota Camry”, “Toyota Corolla TS”, “Toyota RAV4”, “Toyota Supra”, “Volkswagen Passat”, “Volkswagen T-Cross”, “Volvo S60”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.