FOTO. Emocionāli izskanējis otrais “Pētera Vaska mūzikas aprīlis” 0
Koncertzālē “Cēsis” no 13. līdz 20. aprīlim notika jau otrais festivāls “Pētera Vaska mūzikas aprīlis”, kurā skanēja gan Vaska, gan viņa Baltijas un Skandināvijas radošo domubiedru darbi, LA.lv uzzināja koncertzālē.
Pagājušajā gadā koncertzāle “Cēsis” aizsāka jaunu, pasaulē zināmākajam latviešu komponistam Pēterim Vaskam veltītu festivālu. Pirmā festivāla noslēguma koncerts “Tālā gaisma” ar vijolnieku Hugo Tičati, orķestri Sinfonietta Rīga un Juhu Kangas pie diriģenta pults tika nominēts Lielajai mūzikas balvai kategorijā “Gada koncerts”.
Otrajā festivālā programmā tika iekļauti ne tikai Pētera Vaska skaņdarbi, bet arī komponista radošo domubiedru partitūras.
“Pētera Vaska mūzikas aprīlis” top ciešā sadarbībā ar pašu komponistu, viņš ir mākslinieciskā satura veidotājs un ideju ģenerators, klātesošs visos festivāla koncertos.
Festivāla emocionāli augstākais punkts tika sasniegts koncertā “Vientuļais eņģelis” ar zviedru kamerorķestri “O’Modernt” un tā dibinātāju, vijolnieku Hugo Tičati.
“Jau otro gadu festivāla lielkoncerts ar orķestri bija kaut kas ārkārtējs. “O’Modernt” orķestris spēlē kājās stāvot, kas deva papildus enerģiju. Gan Hugo Tičati, gan visi mūziķi spēlēja ar maksimālu atdevi un muzicēšanas prieku. Tas bija kaut kas neticams! Piedzīvoju vienu no visizcilākajiem mana “Viatore” atskaņojumiem. Un mūsu publika, kas parasti ir rezignēta un vēsa, koncerta beigās lēca kājās, aplaudēja un negribēja mūziķus laist projām,” sajūsmu par festivāla koncertu “Vientuļais eņģelis” intervijā LR3 “Klasika” neslēpa pats komponists.
Festivāls “Pētera Vaska mūzikas aprīlis” simboliski noslēdzās ar atkalredzēšanos – pēc vairāku gadu pārtraukuma izskanēja 2016. gadā Koncertzāles “Cēsis” radītais multimediālais klaviermūzikas koncerts “Vasks. Šimkus. Purvītis”.
Tajā skanēja Pētera Vaska cikls Gadalaiki, lieliskā pianista Vestarda Šimkus izpildījumā, ko papildināja Roberta Rubīna veidotās projekcijas ar latviešu glezniecības klasiķa Vilhelma Purvīša skaistākajām ainavām.