“Eksporta tirgos attīstās jaunas nišas, pievēršot lielāku uzmanību ātri pagatavojamas pārtikas risinājumiem, bioloģiskai pārtikai, kā arī produktiem ar pievienoto vērtību, piemēram, lielāku proteīna daudzumu, inulīnu, vitamīniem utt. Bet tādas īslaicīgas tendences kā “bez E”, kas bija vērojamas Latvijā, jau pazudušas, tās nomaina citas tendences, piemēram, veselīga dzīvesveida ievērošana, personalizētas pārtikas parādīšanās. Ražotāji pievēršas minimālisma konceptam, akcentējot iepakojuma funkcionalitāti, nevis liekot pircējam pārmaksāt par dārgu dizainu. Lai ilgāk saglabātu produktu, arvien biežāk ražotāji produkciju fasē tā saucamajos “gudrajos iepakojumos”. Tāpat, sekojot līdzi patērētāju ikdienas dzīves dinamikai un tam, ka primāri izvēlamies produkciju mazos apjomos, ražotāji ievieš tirgū mazos iepakojuma formātus, kas atvieglo produkta uzglabāšanu un noietu,” – tā “Forevers” īpašnieks Andrejs Ždans.
“Eksporta tirgos attīstās jaunas nišas, pievēršot lielāku uzmanību ātri pagatavojamas pārtikas risinājumiem, bioloģiskai pārtikai, kā arī produktiem ar pievienoto vērtību, piemēram, lielāku proteīna daudzumu, inulīnu, vitamīniem utt. Bet tādas īslaicīgas tendences kā “bez E”, kas bija vērojamas Latvijā, jau pazudušas, tās nomaina citas tendences, piemēram, veselīga dzīvesveida ievērošana, personalizētas pārtikas parādīšanās. Ražotāji pievēršas minimālisma konceptam, akcentējot iepakojuma funkcionalitāti, nevis liekot pircējam pārmaksāt par dārgu dizainu. Lai ilgāk saglabātu produktu, arvien biežāk ražotāji produkciju fasē tā saucamajos “gudrajos iepakojumos”. Tāpat, sekojot līdzi patērētāju ikdienas dzīves dinamikai un tam, ka primāri izvēlamies produkciju mazos apjomos, ražotāji ievieš tirgū mazos iepakojuma formātus, kas atvieglo produkta uzglabāšanu un noietu,” – tā “Forevers” īpašnieks Andrejs Ždans.
Foto: Karīna Miezāja

“Forevers”: Latvijas gaļas pārstrādes sektoru negatīvi ietekmē pirktspējas kritums 0

Gaļas pārstrādes uzņēmumus Latvijā negatīvi ietekmē patērētāju pirktspējas kritums un nelabvēlīgais investīciju klimats, pauda gaļas pārstrādes uzņēmuma “Forevers” valdes loceklis Andrejs Ždans.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

“Raugoties uz gaļas pārstrādes nozares izaugsmes attīstību, savās prognozēs esmu piesardzīgs. Pirmkārt, šobrīd ir vērojams nelabvēlīgs investīciju klimats, kas nozīmē, ka, attīstot biznesu, ražotājam ir jāsaskaras ar papildu izaicinājumiem un jārēķinās, ka situācija nav viegla. Otrkārt, vērā ņemams faktors ir patērētāju pirktspējas kritums, kas var negatīvi atsauksies arī uz iepakotās pārtikas pieprasījumu. Viens no iemesliem tam ir gaidāmā vietējā gaļas tirgus stagnācija un nozares spēlētāju konsolidācija. Turklāt Latvijas ekonomikai pastāv arī ekonomiskās krīzes riski, kas var iezīmēties tuvākajā pusgadā līdz diviem gadiem,” sprieda Ždans.

Viņš piebilda, ka gaļas produktu patēriņa apmērs samazinās arī sarūkošā iedzīvotāju skaita dēļ. Patlaban esot jūtama tā saucamā “demogrāfijas bedre” jeb 90.gadu vidus zemās dzimstības rādītāju ietekme, kas, ņemot vērā arī no Latvijas izbraukušo iedzīvotāju skaitu, negatīvi ietekmē tirdzniecības sektoru.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ždans atzina, ka gaļas pārstrādes sektoru ietekmē arī darbaspēka trūkums. “Darba ņēmēji joprojām izjūt kvalificētu darbinieku trūkumu un cīņa par darbiniekiem būs šī gada svarīgākā aktualitāte. Protams, atalgojums darbinieku noturēšanā un piesaistē ir svarīgs, tomēr vienlaikus darbinieku deficīta apstākļos tik pat nozīmīgi ir tādi faktori kā uzņēmuma personāla politika ilgtermiņā, zīmola reputācija un uzņēmuma spēja domāt ilgtspējīgi. Tajā skaitā domāt par darbiniekiem kā vērtību,” sacīja uzņēmuma valdes loceklis.

Pēc viņa sacītā, “Forevers” jau vairākus gadus mērķtiecīgi investē personāla apmācībās un ceļ savu darbinieku kvalifikāciju, neatkarīgi no darbinieku darba stāža, jo kompānijas ieskatā ieguldījums cilvēkresursos ir vērtīga investīcija, kas stiprina komandas garu un ir veiksmīgs instruments uzņēmuma produktivitātes sekmēšanai.

Ždans prognozēja, ka arī 2019.gadā turpināsies tendence, kad Latvijā ienāk tehnoloģiskie risinājumi darbu automatizācijai, tādā veidā optimizējot ražošanas procesus un izmaksas. Tāpat Latvijas tirgū aktuāla būs citās valstīs vērojamā tendence – samazināt plastmasas izmantošanu iepakojumu ražošanā tuvāko 3-5 gadu laikā. Arī iepakojumu ražošanas principiem ir tendence mainīties no dārgiem uz vienkāršākiem un funkcionāliem iepakojumiem.

Pozitīva tendence ir patērētāju atbildīgā pieeja, izvēloties pārtikas produktus. Aizvien biežāk cilvēki seko līdzi informācijai uz produkta marķējuma, iedziļinoties tajā pēc būtības. “Tādi mārketinga saukļi kā “Bez E”, “Bez glutēna”, “Ar samazinātu cukuru”, nestrādā, jo pircējs primāri pats seko līdzi, vai [marķējumā] norādītā informācija ir pareiza un saprotama. Uzskatu, ka tas ir ļoti labs signāls visai nozarei un liek mobilizēties arī ražotājiem, jo īpaši tiem, kuri negribīgi pieņem jaunās tendences,” sacīja Ždans, pieļaujot, ka ar laiku arī Latvijā līdzīgi kā citās valstīs tiks ieviests “Clean Label” princips un patērētāji izvēlēsies produktus ar mazāku sastāva aprakstu uz etiķetes.

Reklāma
Reklāma

“Forevers” 2017.gadā strādāja ar 34,953 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 10,3% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa samazinājās par 32% – līdz 1,019 miljoniem eiro.

“Forevers” reģistrēts 1996.gadā, un tā pamatkapitāls ir 6,305 miljoni eiro. “Forevers” ražo desas, cīsiņus, kūpinājumus, kā arī svaigas gaļas produkciju.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.