«Ford» ar gāzi 0
“Ford” oficiālais pārstāvis “Baltic Motors” uzsācis vairāku “Ford” modeļu tirdzniecību ar sertificētām autogāzes iekārtām.
Lai gan gāzes patēriņš ir par aptuveni 10% lielāks nekā benzīna patēriņš, autogāze ir ievērojami lētāka. Nobraucot 30 000 kilometrus gadā ar “Ford Focus” 1,6 litru dzinēju, iegūtā ekonomija pēc diviem gadiem būs aptuveni 660 latu. Turklāt dzinēja jaudas samazinājums ir nebūtisks. Piemēram, 1,6 litru “Duratec” dzinējam tie ir aptuveni četri zirgspēki, tātad no 105 uz 101 zirgspēku.
Gāzes iekārtas uzstāda sertificēti speciālisti. Gāzes balons tiek novietots rezerves riteņa vietā, savukārt uzpildes vārsts – pie degvielas tvertnes vāciņa. Tādējādi no ārpuses nekas neliecina, ka automašīnai ir gāzes barošana. Jaunākās paaudzes gāzes iekārtas veidotas un uzstādītas tā, lai ne salonā, ne arī pie automašīnas nebūtu jūtama gāzes smaka.
Ja gaisa temperatūra ir zemāka par +5°C, motors sākotnēji tiek uzsildīts ar benzīnu, un automašīnā ievietotais termostats automātiski pārslēdz benzīna sistēmu uz gāzes sistēmu, kad dzinēja siltums sasniedz +35° C. Ja gāze beigsies, vadītāju par to informēs gāzes iekārtas signāllampiņa. Gāzes iesmidzināšanas sistēmas izgatavotas tā, lai automašīnai būtu nodrošināta nepārtraukta degvielas padeve. Ja, braucot ar autogāzi, tā beidzas, sistēma automātiski pārslēdzas uz benzīna patēriņa režīmu un izmanto automobiļa bākā iepildīto benzīnu. Brauciena laikā jebkurā brīdī var izvēlēties – izmantot autogāzi vai benzīnu. Pārslēgšanās notiek uzreiz un neietekmē automašīnas gaitu. Gāzi iespējams uzpildīt 140 autogāzes stacijās visā Latvijā, 40 no tām atrodas Rīgā. Tomēr speciālisti iesaka uzpildīt kvalitatīvu autogāzi uzticamās gāzes uzpildes stacijās. Tiek piedāvāti vairāki “Ford” modeļi ar autogāzes iekārtām. Lētākais no tiem “Ford Fiesta LPG” ar 1,25 litru dzinēju maksā 8775 latus. Turklāt iespējams iegādāties arī “Focus LPG”, “Mondeo LPG”, “Fiesta VAN LPG”.