«Focus» ar gāzi un automātu 0
“Ford” oficiālais pārstāvis “Inchcape Motors Latvia” jau vairākus mēnešus veiksmīgi tirgo “Fiesta”, “Focus” un “Mondeo” modeļus, kas aprīkoti ar sertificētām autogāzes iekārtām. Tagad pircēji var izvēlēties arī “Focus LPG” versiju ar automātisko pārnesumkārbu.
Lai gan gāzes patēriņš ir par aptuveni 10% lielāks nekā benzīna patēriņš, autogāze ir ievērojami lētāka. Nobraucot 30 000 kilometru gadā ar 1,6 litru “Ford Focus”, iegūtā ekonomija pēc diviem gadiem būs aptuveni 660 latu. Turklāt dzinēja jaudas samazinājums ir nebūtisks.
Gāzes iekārtas uzstāda sertificēti speciālisti. Balons tiek novietots rezerves riteņa vietā, savukārt uzpildes vārsts – pie degvielas tvertnes vāciņa. Tādējādi no ārpuses nekas neliecina, ka automašīnai ir gāzes barošana. Jaunākās paaudzes gāzes iekārtas veidotas un uzstādītas tā, lai ne salonā, ne arī pie automašīnas nebūtu jūtama gāzes smaka.
Ja gaisa temperatūra ir zemāka par 5 °C, motors sākotnēji tiek uzsildīts ar benzīnu un automašīnā ievietotais termostats automātiski pārslēdz benzīna sistēmu uz gāzes sistēmu, kad dzinēja siltums sasniedz 35 °C. Ja gāze beigsies, vadītāju par to informēs gāzes iekārtas signāllampiņa. Gāzes iesmidzināšanas sistēmas izgatavotas tā, lai automašīnai būtu nodrošināta nepārtraukta degvielas padeve. Ja, braucot ar autogāzi, tā beidzas, sistēma automātiski pārslēdzas uz benzīna patēriņa režīmu un izmanto automobiļa bākā iepildīto benzīnu. Brauciena laikā jebkurā brīdī var izvēlēties – izmantot autogāzi vai benzīnu. Pārslēgšanās notiek uzreiz un neietekmē automašīnas gaitu.
Jaunais “Ford Focus LPG” piecdurvju hečbeks ar 1,6 litru 125 zirgspēku dzinēju un automātisko pārnesumkārbu “Powershift” komplektācijā “Trend Plus” maksā 14 200 latu.