FKTK šogad saņemtas 98 kredītiestāžu klientu sūdzības 0
Finanšu un kapitāla tirgus komisijā (FKTK) šogad saņemtas 98 kredītiestāžu klientu sūdzības.
Visos gadījumos, kad klients sūdzējies par konkrētas kredītiestādes darbību, FKTK pieprasījusi tai sniegt skaidrojumus par radušos situāciju. Izskatot 85 sūdzībās minēto, FKTK kredītiestāžu rīcībā nav konstatējusi Kredītiestāžu likuma un tam pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumus, septiņās sūdzībās minēto FKTK izmantos uzraudzības vajadzībām. Izskatot piecās sūdzībās minēto, konstatēti trūkumi banku operacionālā riska pārvaldīšanā, bet vēl par vienā sūdzībā minēto kredītiestādes rīcībā ir konstatēts normatīvo aktu pārkāpums.
Visbiežāk – 25 reizes – pirmajā pusgadā klienti FKTK sūdzējušies par kreditēšanas pakalpojumiem, 18 sūdzības saņemtas par noguldījumiem un kontu apkalpošanu, 11 – par komisijas maksu, astoņas – par eiro ieviešanu un astoņas – par maksājumu kartēm, bankomātiem.
No šogad pirmajā pusgadā 98 saņemtajām sūdzībām un iesniegumiem 18 gadījumos to iesniedzēji vērsušies FKTK par “Swedbank” bankas darbību, 15 gadījumos – par “SEB bankas” darbību, 14 sūdzības tika saņemtas par bankas “Citadele” darbību, 13 sūdzības saņemtas par “DNB banku” un desmit – par “Norvik banku”. Astoņas sūdzības iesnieguši “Nordea” bankas Latvijas filiāļu klienti, septiņas “PrivatBank”, bet divas “Bigbank” un “Baltic International Bank” klienti. Pa vienai sūdzībai FKTK saņēmusi no “Baltikums Bank”, “Rietumu bankas”, “Expobank”, “ABLV”, “Danske Bank” Latvijas filiāles un “Meridian Trade Bank” klientiem.
Saņemto sūdzību skaits par dažādiem tirgus dalībniekiem var atšķirties, jo to uzņēmējdarbības un tirgus daļas apjoms, kā arī uzņēmējdarbības veids ir atšķirīgs. Sniegtie dati jāaplūko šo rādītāju kontekstā, atzīmē FKTK.