Publicitātes foto

Fišera darbs nodēvēts par “dīvaināko Venēcijas biennāles gleznu” 2

Venēcijas biennāle ir uzņēmusi apgriezienus un dažādu mākslas izdevumu kritiķi vērtē paviljonu piedāvājumu. “Artnet.com” savā apskatā ietvēris arī vienu no Latvijas paviljonā atrodamajiem Miķeļa Fišera darbiem, tiesa gan, nodēvējot to par “dīvaināko biennāles gleznu”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Dzimuši ģēniji: šīm zodiaka zīmēm ir augstākais IQ 4
Karu izbeigs kājnieks netīrā formā: Komandiera atziņas par frontes realitāti Ukrainā 62
TV24
“Tā ir cūku kūts. Pat cūkas dzīvo labāk.” Krievijas Ārējās izlūkošanas dienesta vadītājs nosauc 3 nosacījumus, lai vienotos ar Ukrainu 99
Lasīt citas ziņas

Runa ir par vienu no sadaļām Miķeļa Fišera koncepcijā “What Can Go Wrong”, kurā mākslinieks kokgriezuma tehnikā radījis ainas ar reptiolīdu un ārpuszemes civilizāciju pārstāvju baisajiem pāridarījumiem cilvēcei. Konkrētais darbs atveido “fekālu simfoniju” – viens citplanētietis to diriģē, cits – ar pātagu pārmāca mūziķus, bet no griestiem nokarājas mirušais orķestra diriģents. Tiesa, kritiķim kļūmējies ar valsts nosaukumu – Fišera darbs pierakstīts Lavtijas paviljonam…

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt starp apskatei interesantākajiem paviljoniem minēts ASV paviljons ar marka Bredforda instalāciju, ieeju kurā mākslinieks apzināti veidojis no sāna, nevis caur iespaidīgajām, kolonnu rotātajām priekšdurvīm. “Es nedomāju, ka progresīvas idejas jebkad ienākušas pa galvenajām durvīm,” pauž mākslinieks. “Mēs vienmēr ienākam caur sānu durvīm caur logiem, caur pašu izraktiem tuneļiem, mēs cīnāmies par savu identitāti.”

Kritiķus un apmeklētājus uzrunājis arī Lielbritānijas paviljons, kura koncepciju veidojusi Filida Bārlova. Pirmais, ko tajā ierauga apmeklētājs, ir sīpolveida skulptūras, kuras veras pretī ienācējam. Māksliniece skaidro, ka viņu saista makabras un fantastiskas parādības, un Venēcijas izstādē viņa īpaši vēlējusies aicināt skatītājus pavelt acis augstāk un izjust izmērus. “Atsevišķās sadaļas es veidoju savā izmērā, bet, kad tās novieto līdzās, tās kļūst varenas,” teic māksliniece.

Bet Venēcijas Zelta lauvu saņēmis Vācijas paviljons “Faust”, kuru veidojusi māksliniece Anne Imhofa. To raksturo kā dejotāju veidotu mainīgu gleznojumu, kurā piedalās arī apmeklētāji.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.