Audi A3 Limousine
Audi A3 Limousine
Audi A3 Limousine

Uzzini, kuri spēkrati iekļuvuši “Latvijas Gada auto 2014” finālā 0

Noslēdzies konkursa “Latvijas Gada auto 2014” priekšbalsojums. No 30 žūrijas biedriem tajā piedalījās 29 (Ivars Caune netika uz pēdējo “dižtestu” un tādēļ neizpildīja obligāto nosacījumu – kaut nedaudz, bet pastūrēt katru pretendentu).

Reklāma
Reklāma
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Lasīt citas ziņas

Tātad 29 iespējamas balsis. Lai neietekmētu fināla sacensības (7. decembrī), katra auto iegūtos punktus nepublicējam. Vien varam atklāt, ka astoņnieka robeža bija 10 balsis un uz tās satikās trīs pretendenti: “Opel Mokka”/”Chevrolet Trax”, “Nissan Note” un “VW Golf Variant”. Atkārtotā balsojumā uzvarēja un finālā iekļuva “Golf”.

Bet tajā jau bija septiņi.

“Audi A3 Limousine”


CITI ŠOBRĪD LASA

Jau gadus desmit žūrija ir principiāli vienojusies, ka ļoti dārgus auto savā ne sevišķi bagātajā valstī uz konkursa galveno titulu nebīda, atstājot tiem papildnomināciju, kuru agrāk sauca “komfortablākais”, kopš šī gada – “Gada premium auto”. Tomēr “Audi” valdzinājumam, kā redzat, pretī turēties neesam spējuši. Perfekta gaita, izcila dinamika, interjera un ārējā tēla šarms. Un tā cena jau nemaz nav kosmiska, jo šis ir “tikai” A3…

“Honda CR-V”


Tieši un tikai “Honda” ir vienīgais no Latvijā tik populārās un konkursā plaši pārstāvētās vidēja izmēra krosoveru grupas, kas iekļūst finālā. Godīgi sakot – tas ir pārsteigums, jo spilgtu novitāšu te mazāk nekā “Ford Kuga”, “Toyota Rav4” vai “Subaru Forester”. Drīzāk otrādi – mierīgs, atturīgs, vienkārši solīds auto. Acīmredzot tās arī ir īpašības, ko šajā pulciņā žūrija meklējusi visvairāk.

“Mazda 6” un 
”Škoda Octavia”


Vidējā klase. Komforts tuvs augstākajam līmenim, cena daudz nepakāpjas virs 20 000 eiro. Ko citu meklē sevi cienošs latvietis? Laikam tādēļ finālā tikuši abi šīs klases pārstāvji, un ārkārtīgi interesanti būs uzzināt, kuru lēmēji liks augstāk galīgajā vērtējumā. Interesanti, jo visas gaitas un dinamikas īpašības abiem šķiet līdzīgas kā dvīņiem. Subjektīvais vinnēs tehnisko?

“Peugeot 308″


Francija uzvar Japānu? Tā varam jautāt ne tikai kompaktklases sakarā, kur 308. lauvēns atstāja aiz fināla robežas leģendārās “Corolla” markas jaunāko modeli. Kā tūlīt lasīsiet – mazajā klasē arī finālā franču pievilcību. Šķiet, ka tieši šis ne zirgspēkos, ne km/h neizmērāmais mesjē šarms izcēla 308. Ja vēsi un tehniski – drīzāk būtu jāizvēlas “Corolla”.

“Renault Clio”


Mazo konkursā bija maz. “Opel Adam” – visu cieņu un smaidu tam atdodam, tomēr pārāk jau sīciņš (sevišķi prāvākiem vīriem) tas šķita. Turklāt dārgs arī… “Fiat Panda” nedabūja dāmu balsis – pārāk robusta esot, “bulku vāģis”… Vēlāk (papildnomināciju balsojumā) gan redzēsiet, ka itāļu mazulis godam cīnījās “apvidus” kategorijā. Un finālā iekļūst “Clio”, lielākais no mazajiem, relatīvi lēts, bet tik sprigans, ka saņēma žūrijas titulētāko sportistu Karlīnes Štālas un Ivara Caunes komplimentus.

Reklāma
Reklāma

“Opel Ampera”


Gandrīz vienprātīgs spriedums – šis laikam (un diemžēl) nav 2014. gada auto. Šis ir nākotnes auto. Lai gan ne augstāko atzīmi likt, ne nākamgad to pirkt neviens no žūrijas negatavojas (galvenokārt – cenas dēļ), tomēr šķirties pirms fināla ļoti negribas.

“Mokka”/”Trax”, 
”Nissan Note”, 
”Golf Variant”


Papildbalsojuma trijnieks. “Golf” ir tikpat lielisks, kā bija pērn, kad (bez pagarinātā jumta) ieguva visus iespējamos titulus gan Eiropā, gan pasaulē. Un, protams, tieši tāpēc šogad balansēja uz fināla līnijas, ka “viss jau ir bijis”. Pērnajam uzvarētājam jābūt fantastiskam, lai uzvarētu arī šogad. Tādu iespēju žūrija “Golf Variant” versijai deva papildbalsojumā.

Jāatzīmē, ka tikai viena vai divu punktu līdz fināla robežai pietrūka vēl pieciem pretendentiem. Un pavisam tukšā nepalika neviens. Pat priekšbalsojuma pēdējai vietai ir trīs balsis (jeb 10% no iespējamā). Par šādu nišu tirgū neapšaubāmi priecīgs būtu jebkuras firmas pārstāvis.

Bet izredzes uz balvām nav zudušas arī tiem pretendentiem, kas astoņniekā neiekļuva. “Lexus”, piemēram, varētu būt “skaistākais”, “Cherokee” – premium karalis, “Panda 4×4” – gada “Mazais apvidus auto”. Tie, protams, tikai minējumi un iespējas. Laureātus uzzināsim 7. decembrī. No plkst. 11 līdz 16 pēdējā testa braucienu iespēja žūrijas biedriem. Starta un finiša vieta “Hotel Avalon” 13. janvāra ielā. Tur plkst. 19 sāksies apbalvošanas ceremonija, kurai mobilo tehnoloģiju lietotāji varēs sekot līdzi arī interneta tiešraidēs (delfi.lv, iauto.lv). Arī TV ceremoniju rādīs – 411. “SportaCentrs.com” kanāls.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.