Parīzes lielveikali paši audzē zaļumus pārdošanai 0
Francijas lielveikalu ķēdes Metro veikali paši sākuši audzēt zaļumus savās tirdzniecības zālēs. Zinot, ka patērētāji Francijā priekšroku dod dārzeņiem, kas audzēti iespējami tuvu to patērēšanas vietai, Metro veikali tieši savās tirdzniecības zālēs sākuši audzēt baziliku, koriandru (kinzu), piparmētras, dilles, šnitsīpolus un lapu pētersīļus un tieši no vitrīnas piedāvā tos pircējiem.
Iekārtu minētās produkcijas audzēšanai radījusi vācu firma Infarm, kas jau vairāk nekā 50 šādu iekārtu piegādājusi Berlīnes supermārketiem, restorāniem un produkcijas piegāžu centriem.
Šajās iekārtās tiek audzēti visdažādākie garšvielu augi un citas zaļās kultūras. Parīzes lielveikalos uzstādītā iekārta patlaban ir vislielākā.
Iekārtas radītāji brāļi Galonski stāsta, ka ilgi domājuši, kā uzlabot zaļās produkcijas piegāžu sistēmu, līdz sapratuši, ka vislabākais veids ir nelielos daudzumos audzēt plašāka sortimenta produkciju tieši vietā, kur tā visātrāk un vissvaigākajā veidā pieejama patērētājam, nevis milzīgās platībās kaut kur aiz pilsētu robežām, specializējoties viena vai pāris produkciju veidos.
Atsevišķā modulī, kura laukums ir 2 m2, var izaudzēt 1200 augu mēnesī. Daudzlīmeņu 80 m2 lielā vertikālā ferma spēj saražot apmēram četras tonnas augstas kvalitātes garšaugu un zaļumu gadā. Tas nozīmē, ka Metro veikalu tīkls pilnībā spēj apgādāt sevi ar zaļumiem, kas izaudzēti uz vietas pašu lielveikalos.
Katra iekārta strādā kā atsevišķa kontrolējama ekosistēma ar speciālām audzēšanas receptēm, iekļaujot tajās arī gaismas režīmu, temperatūru, pH līmeni un šķīduma sastāvu, kas nepieciešams, lai nodrošinātu maksimālu augu produktivitāti. Tāpat katra iekārta sūta datus par augu augšanas procesu uz Infarm platformu, kas strādā diennakts režīmā, un tas ļauj uzkrāt informāciju, to analizēt, lai optimizētu audzēšanu.
Firma Infarm plāno jau šogad izvērst savu darbību vairākās Vācijas pilsētās, kā arī Londonā un Kopenhāgenā, par turpmāko mērķi izvirzot iespēju Eiropā uzstādīt 1000 šādu iekārtu. Nākamais mērķis – iekarot ASV lielveikalu tīklus.
Sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem
Vairāk lasiet žurnālā Agro Tops