‘Fendt’ vidējās klases piekabes – iekrāvēji 0
Vācijas pilsētā Vādenbrunnā pasākuma “Fendt Feldtag 2018” laikā notika jauno Fendt Tigo</em> MS, MR un MR Profi piekabju-iekrāvēju prezentācija.
Pēc veiksmīgās kombinēto iekrāvēju Fendt Tigo PR un XR ienākšanas tirgū 2017. gadā kompānijas inženieri radījuši piekabes-iekrāvējus arī vidējai klasei.
Visas trīs jauno modeļu sērijas tiek komplektētas ar nevadāmiem savācējiem, kas nodrošina vienmērīgu darbu un stabilu materiāla plūsmu, tostarp arī lielā kustības ātrumā. Svārstveida aptvere 1,80 metru platumā demonstrē lielisku adaptāciju reljefam, pat strādājot sašķeltā apvidū.
Piecas tapu rindas tīri nogrābj nopļauto materiālu. Lai izkritušās tapas nenokļūtu lopbarībā, kā arī nesavainotu dzīvniekus vai mehānismus, visi modeļi aprīkoti ar aizsargmehānismu pret tapu izkrišanu.
Tā kā savācējam ne tikai nav nepieciešama operatora iejaukšanās darba procesā, bet tas arī apcinkots ar karsto metodi, visiem modeļiem šim elementam ir ilgs darba mūžs un nav nepieciešama tehniskā apkope.
Papildu kopējošais veltnis nodrošina savācēja aizsardzību, bet, pateicoties precīzai nelīdzenas vai mitras virsmas reljefa kopēšanai, izslēdz tapu ieduršanās iespēju augsnē. Tādējādi tiek iegūta labāka lopbarības kvalitāte – bez zemes un netīrumu piejaukuma.
Lai nodrošinātu stabilu augstas kvalitātes griezumu, visu triju modeļu sērijas aprīkotas ar atvienošanas atspersistēmu Trimatic. Atsevišķu nažu drošinātāji aizsargā nažus un rotoru no nepiederīgiem priekšmetiem. Tiklīdz rotors piespiež kādu nejauši iekļuvušu priekšmetu pie naža, atspere izliecas, intensīvi atsviežot priekšmetu, kas iedarbojas uz nazi. Kad svešķermenis atsviests, nazis automātiski atgriežas darba stāvoklī sprieguma spēka ietekmē.
Mazākajiem modeļiem precīza iekraušana un izkraušana tiek nodrošināta ar divām skrēpertransportiera ķēdēm ar 25 t pārrāvējspēku. Lielākajiem modeļiem, piemēram, Tigo MR Profi un visiem modeļiem virs Tigo MS 60, ir četras ķēdes ar pārrāvējspēku 50 t. Pati skrēpergrīda visos gadījumos izgatavota no koksnes, kas zem spiediena piesātināta ar antiseptiķi.
Tiklīdz kravas nodalījums ir piepildīts, skrēpergrīda automātiski apstājas, bet vadītājs saņem signālu, kas ļauj izslēgt iespējamos bojājumus.
Papildus visas piekabes-iekrāvēji var tikt nokomplektēti ar diviem vai trim dozējošiem valnīšiem.
Lai strādātu ar zaļbarību, komplektā ar mērvaļņiem var iegādāties lenšu šķērstranportieri ar hidraulisko pievadu, kas nodrošina tiešu materiāla izkraušanu.
700 mm platais lenšu transportieris ļauj izkraut lopbarību gan pa labi, gan pa kreisi, bet, pārejot uz normālu izkraušanas darba režīmu, transportieris atkal atsviežas uz leju.
Atteikšanās no ķēžu piedziņas ļauj samazināt tehniskās apkopes izmaksas un izslēdz iespējamo lopbarības piesārņojumu ar ķēdes smērvielu. Piedziņas jaunā koncepcija – izmantojot cilindrisku zobratu – dod iespēju rēķināties ar stabilu un līdzenu darbu pat lielā noslodzē.
Visas vadības funkcijas tiek īstenotas ar Fendt vai pašas piekabes-iekrāvēja termināļa starpniecību.
Sagatavots pēc āŗzemju preses materiāliem
Vairāk lasiet žurnāla Agro Tops oktobra numurā