Feders: Nevaram cerēt, ka mums visu laiku būs entuziastiski skolotāji, ja nepalīdzēsim ar atalgojumu 26
“Skaidrs, ka pamata problēma ir tāda, ka skolotāji ir ļoti slikti apmaksāta profesija,” diskutējot par eksakto mācību priekšmetu skolotāju trūkumu, TV24 raidījumā “Preses klubs” norāda Roberts Feders, kardiologs, Dr. Federa Kardioloģijas Privātprakses vadītājs, RSU docētājs.
“Manā ieskatā, ja tu sēdi kā skolēns skolas solā un redzi, ka tev blakus sēž klasesbiedrs, kuram tētis pārdod kaut kādas caurules un braukā ar pēdējās klases mašīnu, un skolotājs, kurš stāv priekšā un ļoti azartiski stāsta par matemātiku, ir ar ļoti zemiem ienākumiem, tad, protams, no skolēnu prizmas, viņi jau vērtē primitīvās plāksnēs. Un tas, man liekas, šausmīgi samežģī skolēna sapratni, kas ir svarīgi un kas patiesībā ir būtiski,” skaidro kardiologs.
“Šīs eksaktās zinātnes mūsdienu Latvijas skolās tiešām balstās tikai uz entuziastiskiem skolotājiem. Es personīgi esmu dzimis Bauskā un sākotnēji mācījos Īslīces pamatskolā. Tur man bija entuziastiski skolotāji un pateicoties viņiem es arī nonācu Rīgas Valsts 1. ģimnāzijā. Bet, protams, tie ir tikai tādi atsevišķi gadījumi,” savu pieredzi atklāj Feders.
“Bet tas nav sistēmiski. Mēs nevaram cerēt, ka mums visu laiku būs entuziastiski skolotāji, ja apzināti nepalīdzēsim skolotājiem kaut vai ar saprātīgu atalgojumu,” norāda viņš.