Foto: Reuters / Scanpix / LETA

“Facebook” neizslēdz iespēju, ka notiks mēģinājumi iejaukties EP vēlēšanās 0

Sociālais tīkls “Facebook” nevar pilnībā izslēgt iespēju, ka notiks mēģinājumi iejaukties gaidāmajās Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanās, paziņojis uzņēmuma vadītājs Marks Zakerbergs.

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
Lasīt citas ziņas

Viņš intervijā Īrijas telekanālam RTE norādīja, ka “Facebook” ir izdevies panākt lielu progresu, “taču pasaulē, kurā valsts mēģina iejaukties vēlēšanās, nepastāv kaut kāda konkrēta līdzekļa, kuru mēs varētu pielietot, lai galīgi atrisinātu problēmu”.

Pēc Zakerberga teiktā, kopš 2016.gada ASV prezidenta vēlēšanām jau ir notikušas daudzas svarīgas vēlēšanas, un šajā laikā “teju nav fiksēti līdzīgi incidenti”.

CITI ŠOBRĪD LASA
Viņaprāt, tas pierāda, ka kompānijas veiktie pasākumi, lai novērstu iejaukšanos, devuši rezultātu.

“Tā ir nemitīga bruņošanās sacensība, kurā mēs pastāvīgi attīstām mūsu aizsardzības pasākumus, taču šīs viltīgās valdības attīsta savu taktiku,” sacīja Zakerbergs.

“Facebook” pagājušajā nedēļā paziņoja, ka pirms Eiropas Parlamenta vēlēšanām ieviesīs ierobežojumus reklāmām, lai cīnītos ar ārvalstu ietekmi.

“Lai novērstu ļaunprātīgu izmantošanu un iejaukšanos, visiem Eiropas Savienības (ES) reklamētājiem būs jāautorizējas savās valstīs, lai raidītu ar Eiropas Parlamenta vēlēšanām saistītas reklāmas,” pavēstīja “Facebook” menedžeris Ričards Allens.

“Facebook” cer, ka identitātes un atrašanās vietas papildus pārbaudes radīs “reālu barjeru ikvienam, kas domā izmantot mūsu reklāmas, lai iejauktos vēlēšanās no valsts ārpusē”, norāda Allens.

Līdzīgi ierobežojumi pēdējos mēnešos tikuši noteikti vēlēšanu laikā Kanādā un Indonēzijā.

Ierobežojumi attieksies uz politiķu vai partiju kampaņu saturu, kā arī reklāmām, kurās cilvēki mudināti vai aicināti atturēties no balsošanas.

Noteikumi arī prasīs reklāmdevējiem atklāt savu identitāti, ko lietotāji varēs noskaidrot, uzspiežot uz pogas “Paid for by” (“apmaksājis”).

Dati par šādām reklāmām tiks septiņus gadus glabāti publiski pieejamā tiešsaistes bibliotēkā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.