Foto: AFP/Scanpix/LETA

“Facebook” bloķē Krievijas aģentūru, kas centās nomelnot Covid-19 vakcīnas 21

Sociālo mediju uzņēmums “Facebook” aizliedzis darboties savās platformās Krievijā bāzētai reklāmas aģentūrai, kas piedāvājusi blogeriem un influenceriem samaksu, lai viņi publicētu apmelojumus par “BioNTech/Pfizer” un “AstraZeneca” Covid-19 vakcīnām.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Veselam
Kā tad ir pareizi ēst hurmas – ar vai bez mizas? Uztura speciālistiem ir kategoriska atbilde
Lasīt citas ziņas

“Facebook” dzēsis 65 “Facebook” kontus un 243 “Instagram” kontus, kas saistīti ar aģentūru “Fazze”, kas darbojas no Krievijas kāda anonīma klienta vārdā.

Šie konti tika izmantoti, lai izplatītu maldinošu informāciju, kas grauj uzticību “BioNTech/Pfizer” un “AstraZeneca” Covid-19 vakcīnām. Vienā no kontiem tika publicēti apgalvojumi, ka “AstraZeneca” Covid-19 vakcīna pārvērtīs cilvēkus šimpanzēs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šo kontu mērķauditorija bija Indijā, Latīņamerikā un mazākā mērā arī ASV.

Krievija aktīvi reklamē ārvalstīs savu Covid-19 vakcīnu “Sputnik V”. Vairāki politologi tajā saskatījuši mēģinājumu vairot savu ģeopolitisko ietekmi. Taču “Facebook” pārstāvji nekomentēja iespējamos apmelošanas kampaņas motīvus.

“Fazze” arī sazinājās ar Vācijas un Francijas blogeriem un influenceriem, kuriem piedāvāja samaksu par maldinošas informācijai izplatīšanai.

Tomēr “Fazze” aktivitātes neguva lielu uzmanību internetā un daži ieraksti pat neizpelnījās nevienu komentāru. Taču “Facebook” pārstāvis norādīja, ka, neskatoties uz šīs apmelošanas kampaņas neveiksmi, tā nav maznozīmīga, jo tajā tika mēģināts iesaistīt sociālo mediju influencerus.

Tā kā sociālo mediju uzņēmumi ir uzlabojuši savas spējas atklāt un dzēst viltus kontus, dezinformācijas kampaņām nācies pielāgoties. Maksājot sociālo mediju influenceriem par dezinformācijas pārpublicēšanu, tiek nodrošināta iespēja nodot šo saturu influenceru auditorijai, taču pastāv risks, ka influenceri atteiksies vai, kā tas notika šajā gadījumā, publiski paziņos par mēģinājumu uzpirkt viņus.

“Facebook” izmeklēšanā noskaidrots, ka vairāki influenceri pārpublicēja “Fazze” materiālus, bet vēlāk izdzēsa tos, kad “Fazze” darbība nonāca atklātībā.

Viens no blogeriem, ar ko sazinājās “Fazze”, bija populārais franču videoblogeris Leo Grasē. Viņš tviterī publicēja no “Fazze” saņemto e-pasta vēstuļu ekrānuzņēmumus. Grasē maijā ziņu aģentūrai AP sacīja, ka viņam lūgts publicēt “Instagram”, “TikTok” un “YouTube” 45 līdz 60 sekunžu garu video, kurā kritizēti “BioNTech/Pfizer” vakcīnas mirstības rādītāji.

Reklāma
Reklāma

Kampaņai, no kuras viņš saņēmis šo pasūtījumu, bijis “kolosāls budžets”, tomēr starpniekaģentūra atteikusies nosaukt sava klienta vārdu, sacīja blogeris. Grasē atteicās no šī piedāvājuma un publiski pauda bažas par to.

Arī populārais vācu blogeris Marko Dročmans atklāja, ka saņēmis līdzīgu piedāvājumu.

“Fazze” piedāvājumā influenceri tika lūgti neminēt, ka viņiem tiek maksāts par satura publicēšanu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.