“Evolution” izaugsmes dzinulis: “Mūsu darbinieki ir mūsu veiksmes atslēga” 0
Kategorijā “Eksporta čempions” vērtējam uzņēmumus, kuriem eksportējot savus produktus, Latvijas vārdu pasaulē nest ir izdevies īpaši spilgti. Galvenais ir uzņēmuma neto eksporta apmērs, bet vērā tiek ņemta arī uzņēmumu pievienotā vērtība un rentabilitāte.
“Evolution” ir vadošais tiešsaistes izklaides produktu un pakalpojumu izstrādātājs un nodrošinātājs tirgū, kas dibināts 2006. gadā un kotēts “Nasdaq Nordic EVO”.
Tas ražo plašu klāstu ar reāllaikā notiekošām spēlēm. Reāllaikā nozīmē to, ka lietotājs “Evolution” spēles var spēlēt, neizejot no mājām, bet ar dzīvu spēļu prezentētāju.
Ir svarīgi atzīmēt, ka “Evolution” produkts ir šo spēļu tehniskais risinājums, kas tālāk tiek integrēts “Evolution” klientu platformās. Un tad tālāk uzņēmuma klienti ir tie, kas šo produktu translē.
“Evolution” sasniegumu pamatā ir 21 tūkstotis darbinieku 40 vietās visā pasaulē, kas strādā produktu inovāciju, programmu izstrādes, IT risinājumu, spēļu vadīšanas un biznesa atbalsta jomā.
Latvija ir pirmā vieta, kur “Evolution” atvēra savu studiju nu jau pirms 18 gadiem. Un šobrīd Latvijā ir nodarbināti teju 3 tūkstoši cilvēku, no kuriem lielākā daļa strādā kā spēļu vadītāji, kāršu uzskaites speciālisti un spēļu šovu vadītāji.
Runājot par finansiālajiem rezultātiem, pirmajos deviņos 2024. gada mēnešos, no janvāra līdz septembrim, “Evolution” kopējie darbības ieņēmumi pieauga par 20,1%, sasniedzot 1 588 900 000 eiro.
“Evolution” veiksmes stāsts
“Jāatzīst, mēs esam paši pirmie un lielākie pasaulē. Pirms pieciem gadiem vēl bijām 6000, kas nozīmē, ka pirmos 13 gadus pieaugām līdz 6000 darbinieku, tagad, piecus gadus vēlāk, esam vairāk nekā 20 tūkstoši. Mēs esam absolūti liels mehānisms un piedāvājam savu produktu mūsu klientiem, biznesiem, kas ir tālāk šo tehnisko risinājumu, ko mēs šeit piedāvājam un izveidojam, tālāk translē savās platformās un piedāvā saviem klientiem,” stāsta Anna Elīna Balode, “Evolution” zīmolvadības un komunikācijas vadītāja Latvijā, Lietuvā un Rumānijā.
“Tā galvenā lieta, ko darām Latvijā, ir piedāvājam darbu, tāpēc par to, kas notiek Latvijā, mēs uztraucamies tāpat, kā citās mūsu studijās. Bet jā, pasaule ir mūsu tirgus un mūsu galvenais eksporta mērķis. Jāpiemin, ka pēdējo piecu gadu laikā mūsu studiju skaits pasaulē ir dubultojies, mēs esam principā visur pasaulē. Tā kā pasaule ir tas, uz ko mēs tēmējam, un līdz ar to palīdzam Latvijas ekonomikai.
Jāatzīmē, ka pati, pati pirmā studija ir Rīgas studija, tā kā šī izaugsme ir pietiekami līdzena, bet tik un tā pēdējā gadā “Evolution Latvija” ir turpinājis augt, esam ļoti ieguldījuši cilvēkresursos. Mēs absolūti ticam tam, ka mūsu darbinieki ir mūsu veiksmes atslēga. Līdz ar to mēs principā esam vēl par 10-15% palielinājuši savu darbinieku skaitu. Tie ir gan cilvēki, kuriem šī varbūt ir pirmā, gan esam paplašinājuši departamentus, kuri ražo un izgudro spēles, apmāca cilvēkus,” turpina viņa.
“Evolution” nākotnes mērķi
“ “Evolution” ir visur tur, kur regulas atļauj mūsu darbam, mūsu uzņēmumam funkcionēt, līdz ar to mūsu nākotnes plāni ir saistīti ar būšanu pašiem pirmajiem, kur mēs drīkstam būt, kur mēs varam atvērt savas studijas, lai mūsu bizness funkcionētu. Tie tad arī ir mūsu nākamie plāni – būt pašiem pirmajiem un pašiem labākajiem katrā jaunā lokācijā, ko mēs atveram, tajā pašā laikā uzlabojot katras esošās lokācijas darbību.
Viennozīmīgi Latvija ir sirds tam visam. Runājot tieši par Latviju, šeit nākamo gadu plānos ir vēl vairāk strādāt pie tā, lai mūsu visu līmeņu vadītāji ir prasmīgi, kuri palīdz augt viņu darbiniekiem, un vēl vairāk piedāvāt mūsu iespējas mūsu esošajiem darbiniekiem,” atklāj Balode.
“Evolution” izaugsmes dzinulis
“Mēs ticam, ka mūsu uzņēmuma veiksmes pamatā ir mūsu darbinieki. Viens ir tas, ka viņi pie mums atnāk, taču, lai viņi paliktu un justos šeit laimīgi, mēs ļoti ieguldām viņu attīstībā. Kā mēs to darām? Nav nemaz tik vienkārši un nav nemaz tik maz.
Pirmkārt, reizi ceturksnī mēs rīkojam dažādu departamentu “ēnu dienas” vai karjeras dienas, kurās darbinieki var atnākt uz šiem departamentiem un uzzināt, ko viņi vispār dara. Tāpat piedāvām dažādas mentoringa iespējas. Savukārt katru mēnesi rīkojam lekcijas, kurās mēs piedāvājam mūsu darbiniekiem nākt un mācīties par visdažādākajām tēmām, kas dzīvē var būt noderīgas,” stāsta uzņēmuma pārstāve.
“Šo visu mēs darām, jo ticam, ka tas var palīdzēt mūsu darbiniekiem ne tikai viņu esošajā amatā, bet arī saprast, ko viņi grib dzīvē darīt. Un ne velti, tas vainagojas ar panākumiem, jo 60% vakanču mēs aizpildām ar esošajiem darbiniekiem,” piebilst viņa.
“Evolution” panākumu atslēga
“Uzņēmumam, kas darbojas jau 18 gadus, tādu vienu formulu ir grūti atrast, taču te jāsaka, ka mums ir jābūt klišejiskiem un jāpieturas pie mūsu uzņēmuma vērtībām, kurām mēs ticam un pie kurām mēs strādājam, lai katrs darbinieks ikdienā tās redzētu un sajustu,” norāda Anna Elīna Balode, “Evolution” zīmolvadības un komunikācijas vadītāja Latvijā, Lietuvā un Rumānijā.
Uzņēmumam ir trīs vērtības: būt dzīvīgiem, darīt pareizi un strādāt kopā.
Raidījumu cikls tiek finansēts no Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam pasākuma “Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai” un Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijas “Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā”.