Izglītības eksperte par plānotajām izmaiņām pārbaudes darbu labošanas kārtībā: “Dzīve reti kad dod otru iespēju” 38

Soctīklos diskutē par ideju ļaut skolēniem mācību priekšmetā labot tikai vienu pārbaudes darbu semestrī. Evija Papule, izglītības eksperte, Mārupes novada izpilddirektores vietniece izglītības, kultūras un sporta jautājumos, TV24 raidījumā “Preses klubs” norāda, ka šis priekšlikums attiecas uz jauno vērtēšanas sistēmu, kas sāks darboties tikai no nākamā gada.

Reklāma
Reklāma

Šai idejai ir divas puses.

Veselam
Pazīmes, ka tu patērē pārāk daudz olbaltumvielu 2
Krievijā trīskāršojušies “vārti uz elli”, kas var aprīt zemi un ciemus
Kokteilis
Optiskās ilūzijas tests. Pasaki, ko tu attēlā ieraudzīji pirmo, un atklāj savas visslēptākās vēlmes
Lasīt citas ziņas
“No vienas puses, es piekrītu – dzīve reti kad dod otru iespēju, dzīvē viss notiek uzreiz,” viņa uzsver.

Dzīvē nav tā, ka mēs varam izlabot un pēkšņi tas rezultāts ieskaitīsies, viņa norāda. No otras puses, ja skola redz, ka šī zināmu vērtējumu labošana ir kā atbalsta funkcija (jo kļūdīties var visi), skolotājam vajadzētu dot tiesības izvērtēt konkrēto gadījumu, jo skolotājs tomēr ir profesionāls cilvēks un spēj izvērtēt, apgalvo E.Papule.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pārbaudes darbi jau nav katru dienu. Tie ir plānoti un noteikti, un tiem gatavojas, viņa uzsver, norādot, ka saprot, ka var notikt vis kaut kas.

Ja ir bijuši kādi pamatoti apstākļi, kāpēc pārbaudes darbu ļaut labot, tas dos motivāciju sagatavoties. Bet šādu iespēju nevajadzētu dot nepārtraukti, visu laiku. Viņasprāt, tas skolēniem neļauj pienācīgi novērtēt mācību darbu.

“Es nesaku ne jā, ne nē,” viņa pauž savu nostāju, bet šis ir pareizs lēmums attiecībā uz paša skolēna motivāciju, jo skolēns jau zina, ka konkrētajā dienā ir pārbaudes darbs. Bet skolotājs patur iespēju dot otro iespēju.

Bērni, skolēni ik nedēļu dodas dzīvot mežā
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.