– Skolas ne tikai sniedz zināšanas un sagatavo arodam. To mērķis ir arī audzināt valstiski atbildīgus Latvijas pilsoņus… 104
– Līdz šim esam redzējuši, ka katra skola valstisko audzināšanu izprot pa savai gaumei – dažas to īsteno sekmīgi, citas – ķeksīša pēc, citās tā vispār nenotiek. IZM ir izstrādāti valstiskās audzināšanas pamatprincipi, un, ja tos ieviesīs, pēc vairākiem gadiem redzēsim pozitīvus rezultātus. Par Saeimas, valdības un tiesu sistēmas darbu parasti skolēniem stāsta politikas zinībās. Svarīgi, lai skolēnam pēc skolas būtu apziņa par piederību savai valstij. Tam vajadzētu caurstrāvot ikvienu priekšmetu, uzsverot vērtību audzināšanu. Sākot ar matemātiku, kur varam izcelt Latvijas izcilākos matemātiķus, un beidzot ar ģeogrāfiju un ekonomiku. Mums nav jāliek uzsvars uz negatīvām lietām, bet sasniegumiem, ar kuriem mēs varam lepoties.
– Jūsu partijas īsā programma ir rakstīta konstatācijas stilā, pēc kura nevar pateikt, vai aprakstītais mums jau ir vai nav…
– Rakstot šo programmu, nolēmām tajā ietvert mērķus, kurus vēlamies sasniegt līdz Latvijas 100 gadu jubilejai, ja NA iegūst noteicošās pozīcijas 12. Saeimā. Visus punktus nav iespējams realizēt, ja patlaban mums Saeimā ir padsmit vietas, bet iespējas pārmaiņām būs, ja mēs iegūtu vairāk vietu, premjera amatu un svarīgākās ministrijas. Programmā atsacījāmies no tādiem ierastiem formulējumiem kā “veicināsim” un “attīstīsim”.