“Es nemaksāju par drošību – drošība nav ekstra, par kuru ir jāmaksā, visām lidmašīnām ir jābūt drošām!” Lidsabiedrības “airBaltic” klienti neapmierināti 50
“Es nemaksāju par drošību – drošība nav ekstra, par kuru ir jāmaksā, visām lidmašīnām ir jābūt drošām. Es maksāju par komfortu, par vairāk vietu sev lidmašīnā, par ekrānu, kur var sekot līdzi lidojumam, par vietu savai bagāžai, bet, nomainot lidmašīnu uz partneraviokompānijas lidaparātu, nekas no tā netiek saņemts. Par ko es šādā gadījumā esmu samaksājis?” vaicā neapmierināts “airBaltic” klients, kurš, izmantojot Latvijas aviokompānijas pakalpojumus, regulāri saņem paziņojumu – tava gaidāmā reisa lidmašīnas tips ir mainīts.
Latvijas nacionālās lidsabiedrības pastāvīgais klients uzsver: “Man nav nekādas sapratnes vairs pret šo uzņēmumu. Savos paziņojumos viņi vienmēr raksta – mēs novērtējam, ka izvēlaties mūsu aviokompāniju – bet ziniet, es gan nenovērtēju, ka man ir jālido ar citām partnerkompāniju lidmašīnām, kurās ir saplēsti krēsli, kurās ir maz vietas, kurās es netieku sēdēt vietā, kuru iepriekš esmu rezervējis.
Pasakiet, lūdzu, kā tas iet kopā ar paziņojuma tekstu, ka viņi apliecina, ka lidojums atbildīs “airBaltic” standartiem? Kā?” retoriski vaicā sašutušais klients.
Šī nav vienīgā sūdzība, kuru pēdējā laikā esam no cilvēkiem saņēmuši saistībā ar “airBaltic”. Šodien sociālo mediju platformā “X” lasāms arī Eiropas Parlamenta deputātes Ineses Vaideres paustais sašutums.
“Kas notiek ar @airBaltic? Pirmdien lidoju reisā RIX-CDG, lidmašīna kavējās par apmēram 1h20min. Apkalpe stāsta, ka lidmašīna kavējas, jo aizkavējies iepriekšējais lidojums. Bet tā ir totāla nepatiesība. Pēc Flightradar24 datiem redzams, ka lidmašīna atradās @riga_airport. Cilvēki sūdzas, ka jālido ar Carpatair vai Heston lidmašīnām, tikmēr pati nesen lidoju ar @airBaltic Swissair reisā Brisele – Cīrihe. Kāpēc labās lidmašīnas iznomā, bet pašu pasažieriem jālido ar citām? Vai @Sat_Min K.Briškens pārbauda, kā @Gaussm tiek galā ar savien pienākumiem?”
Kas notiek ar @airBaltic? Pirmdien lidoju reisā RIX-CDG, lidmašīna kavējās par apm. 1h20min. Apkalpe stāsta, ka lidmašīna kavējas, jo aizkavējies iepriekšējais lidojums. Bet tā ir totāla nepatiesība. Pēc Flightradar24 datiem redzams, ka lidmašīna atradās @riga_airport.
— Inese Vaidere (@IneseVaidere) October 11, 2024
Cilvēki sūdzas, ka jālido ar Carpatair vai Heston lidmašīnām, tikmēr pati nesen lidoju ar @airBaltic Swissair reisā Brisele – Cīrihe. Kapēc labās lidmašīnas iznomā, bet pašu pasažieriem jālido ar citām?Vai @Sat_Min K.Briškens pārbauda, kā @Gaussm tiek galā ar savien pienākumiem?
— Inese Vaidere (@IneseVaidere) October 11, 2024
Neapmierinātība tikai pieaug, bet aviokompānija notiekošo skaidro ar globālām problēmām, uzsverot, ka svarīgākais ir nepārtraukt reisu izpildi.
“airBaltic” pārstāvis Augusts Zilberts skaidro: “Lidmašīnu maiņa dažkārt ir nepieciešama, lai izvairītos no lidojumu atcelšanas vai būtiskas kavēšanas. Šīs izmaiņas galvenokārt tiek veiktas, lai saglabātu lidsabiedrības darbības nepārtrauktību, tātad – reisu izpildi. Mēs darām visu iespējamo, lai katru reisu nodrošinātu ar “airBaltic” Airbus A220-300 lidaparātiem.
Vienlaikus vasaras sezonā, kad lidojumu un pasažieru skaits būtiski palielinās, “airBaltic” īstermiņā nācās nomāt papildu lidmašīnas ar apkalpi. Šāda nepieciešamība radusies saistībā ar dzinēja ražotāja ierobežotajām iespējām laikus veikt nepieciešamās apkopes. Lai lidojumus neatceltu un pasažierus joprojām nogādātu uz visiem galamērķiem, neliela daļa no “airBaltic” lidojumiem tiek veikta ar citu lidsabiedrību lidmašīnām.
Jāpiebilst, ka pirms sadarbības līgumu noslēgšanas ar partneru lidsabiedrībām “airBaltic” veic visu lidmašīnu pilna apjoma tehniskās un kvalitātes pārbaudes. Svarīgi uzsvērt, ka “airBaltic” sadarbojas tikai ar lidsabiedrībām, kas ir sertificētas atbilstoši Eiropas aviācijas drošības prasībām. Turklāt iznomāto lidmašīnu apkalpēm ir dotas detalizētas instrukcijas, lai nodrošinātu tikpat augstu apkalpošanas līmeni kā mūsu aviokompānijā.”