Kā šķērsosim Eiropas robežas 2025. gadā? 5 iespējamie scenāriji 0
1. scenārijs – turpināsim iesākto
Eiropieši var braukt ar automatizētām un ar interneta pieslēgumu aprīkotām automašīnām, taču, šķērsojot robežas, var saskarties ar problēmām, jo daži juridiski un tehniski šķēršļi joprojām pastāv. Eiropieši lielākoties šķērso robežas, neapstājoties pārbaužu dēļ. Pastiprinātas drošības kontroles nozīmē to, ka lidostās un dzelzceļa stacijās jāierodas jau labu laiku pirms ceļojuma sākuma.
2. scenārijs – tikai un vienīgi vienotais tirgus
Robežu šķērsošana darījumdarbības vai tūrisma nolūkos kļūst sarežģīta regulāro pārbaužu dēļ. Ir grūtāk atrast darbu ārvalstīs, un pensijas tiesību pārnešana uz citu valsti nav garantēta. Tiem, kuri saslimst ārvalstīs, ir jāmaksā lieli rēķini par medicīnas pakalpojumiem. Eiropieši nelabprāt izmanto ar interneta pieslēgumu aprīkotas automašīnas, jo nav ES mēroga noteikumu un tehnisko standartu.
3. scenārijs – tie, kas vēlas vairāk, dara vairāk
15 dalībvalstis izveido policistu un prokuroru korpusus, lai izmeklētu pārrobežu noziedzīgās darbības. Apmaiņa ar informāciju par drošības jautājumiem notiek nekavējoties, jo valstu datubāzes ir pilnībā savstarpēji savienotas. Ar interneta pieslēgumu aprīkotas automašīnas tiek plaši izmantotas 12 dalībvalstīs, kuras ir vienojušās saskaņot noteikumus par atbildību un tehniskos standartus.
4. scenārijs – darīt mazāk, bet efektīvāk
Eiropas Telekomunikāciju iestāde būs pilnvarota atbrīvot frekvences pārrobežu komunikācijas pakalpojumiem, piemēram, tādiem, kas tiek izmantoti ar interneta pieslēgumu aprīkotās automašīnās. Tā arī aizsargās mobilo sakaru un interneta lietotāju tiesības neatkarīgi no viņu atrašanās vietas ES. Jauna Eiropas Terorisma apkarošanas aģentūra palīdz atklāt un novērst nopietnus uzbrukumus.
5. scenārijs – darīt daudz vairāk kopā
Eiropieši, kuri vēlas iesniegt sūdzību par vējturbīnu projektu, kas par ES līdzekļiem ir ierosināts viņu apkaimē, kontaktējas tieši ar kompetentajām Eiropas iestādēm. Ar interneta pieslēgumu aprīkotas automašīnas vienoti brauc visur Eiropā, jo ir ieviesti skaidri ES mēroga noteikumi. Autovadītāji var paļauties uz ES aģentūru, kas nodrošina noteikumu izpildi.