Lēciens Nirvānā 0
Indijā reiz par sakrālu un ezoterisku dēvēja “Kreisās rokas ceļa praksi”, kas ietvēra sevī daudzus svētus tabu pārkāpšanas rituālus. Par visslavenāko uzskata Pančamakara vai “piecu lietu” ceļu. Šo praksi rūpīgi sargāja no neiesvētītajiem un praktizēja dziļā slepenībā. Pančamakara – “Piecu ma” rituāls – paredzēja piecu aizliegtu lietu lietošanu, kas parastajiem indiešiem bija tabu. Mistisko simboliku piedēvēja skaitlim pieci un burtam “M”, ar ko saistīti pieci tabu prakses elementi. Pirmie četri: zivs, gaļa, apcepti zirņi vai pupas un alkohols. Piektais “M” – maithuna (rituālais dzimumakts).
Tantra aizsākās kā Vama marga – sievietes ceļš. Kreisās rokas ceļa rituālos sievieti partneri bieži sauc par mudru, vārdā, ar kuru jogas praksēs apzīmē roku žestus. Mudra – “tā, kas dāvā baudu”. Indijā rituālu parasti rīkoja aizliegtajās vietās – pamestos tempļos, kapsētās, kremācijas vietās, tādās vietās, kas dēvētas par nolādētām, jo uzskatīja, ka tajās visvairāk sakoncentrējusies dievietes Šakti tumšā enerģija. Tāpat tas pasargāja slepenās prakses adeptus no ziņkārīgiem vērotājiem.
“Piecu ma” rituālā iesaistītas visas piecas sajūtas. Tabu ēdiens un vīns stimulē garšu. Tas nav parasts ēdiens, ko lieto ikdienā. Katru produktu pirms lietošanas iesvēta un attīra ar īpašām mantrām, tad uzlādē ar nelielu vīna daudzumu. Tādējādi, pēc tantristu domām, ēdiens spēj iedarboties uz smalko ķermeni, atmodinot dievietes Kundalīni apslēpto enerģiju.
Optisku uztveri stimulē ar vizuālajiem efektiem, piemēram, šrijantrām un rituāla simbolisko spilgti sārto krāsu. Viena no “kreisā ceļa” tradīcijām paredz, ka seksuālais rituāls nedrīkst noritēt pilnīgā tumsā, jo tas traucē visu sajūtu pilnīgai stimulācijai, ko šajā praksē uzskata par nepieciešamu. Mantras, ko skaita un intonē adepti, virzītas uz dzirdes sajūtām.
Visbeidzot – stimulē tausti un ožu. Visbiežāk vīrietis iesmaržina savas partneres rokas ar jasmīnu, krūtis un vaigus – ar pačūliju, gurnus – ar sandalu, pēdas – ar safrānu, vagīnas zonu – ar muskusu. Šie aromāti saasina sajūtas, un katrs no tiem ir spēcīgs afrodīzijs. Tāpat ir uzskats, ka to lietošana sekmē saknes čakras mūlādharas snaudošo spēku atmodināšanu.