eParakstu viedtālrunī var saņemt, apmeklējot VID apkalpošanas centru Rīgā 0
Nākamajā nedēļā Valsts ieņēmumu dienesta (VID) klientu apkalpošanas centrā Rīgā būs iespējams saņemt eParakstu viedtālrunī.
VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” (LVRTC) sadarbībā ar Valsts ieņēmumu dienestu (VID) no 30.septembra līdz 4.oktobrim notiekošās kampaņas “Dienas bez rindām” laikā nodrošinās VID Rīgas klientu apkalpošanas centra apmeklētājiem iespēju pieteikties un noslēgt līgumu par eParaksta lietošanu viedtālrunī.
Mobilās lietotnes eParaksts mobile un eParakstsLV nodrošina viedtālruņu lietotājiem iespēju gan attālināti apliecināt e-identitāti ar tādu pašu juridisko spēku, kā personīgi klātienē uzrādot personu apliecinošu dokumentu, gan parakstīt dokumentus ar drošu elektronisko parakstu un no viedtālruņa to nosūtīt adresātam e-pastā vai izmantojot kādu no populārākajām saziņas un datu apmaiņas lietotnēm.
Lai saņemtu eParakstu, līgums jāparaksta klātienē
Abas mobilās lietotnes un to izmantošana e-identitātes apliecināšanai un dokumentu parakstīšanai neierobežotā skaitā ir bez maksas, tomēr, lai uzsāktu to lietošanu, nepieciešams noslēgt līgumu ar LVRTC.
Nereti tieši līguma slēgšana ir laikietilpīgākais eParaksta iegūšanas posms, jo personām, kuras neizmanto eID karti vai eParaksta karti, līgums jāslēdz klātienē, apliecinot savu identitāti un parakstot līgumu. Šobrīd to iespējams izdarīt eParaksta Klientu apkalpošanas centrā Rīgā vai izmantojot bezmaksas kurjera pakalpojumus.
No šī gada 30.septembra līdz 4.oktobrim līguma parakstīšana, kā arī konsultācijas par eParaksta lietošanu būs pieejamas VID Klientu apkalpošanas centrā Rīgā, Talejas ielā 1. Lai parakstītu līgumu, iedzīvotājiem nepieciešams personu apliecinošs dokuments un internetbankas piekļuves dati, ko līguma slēdzēji izmantos ienākšanai portālā eParaksts.lv.
eParaksta komanda viesosies reģionos
Savukārt, šī gada 7.oktobrī eParaksta komanda dosies arī uz Jelgavas VID Klientu apkalpošanas centru (Lielā iela 6), lai arī Jelgavas iedzīvotājiem nodrošinātu iespēju saņemt eParakstu viedtālrunī.
Mobilā lietotne eParaksts mobile tika ieviesta pērnā gada sākumā, lai nodrošinātu iedzīvotājiem iespēju apliecināt e-identitāti darbam un dokumentu parakstīšanai portālā “eParaksts.lv”. Jau pērnā gada martā šī iespēja tika ieviesta arī VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS).
Šobrīd e-identitātes apliecināšana ar eParaksts mobile ieviesta arī virknē populārāko valsts un privātā sektora klientu apkalpošanas portālu, piemēram, “Latvija.lv”, “ePakalpojumi.lv”, “MansLMT.lv”, “Gaso.lv”, “Rēķini.lv”, “Elektrum.lv”, kā arī apdrošināšanas kompāniju klientu apkalpošanas portālos “Balta.lv”, “BTA.lv”, “ERGO.lv”, “Seesam.lv” un citviet.
eParaksts mobile e-identitātes apliecināšanai portālā “eParaksts.lv” un citviet šogad lietots jau nepilnu pusmiljonu reižu, bet visi eParaksta rīki (eID karte, eParaksta karte un mobilā lietotne eParaksts mobile), kas nodrošina e-identitātes apliecināšanu augstākajā līmenī – jau nepilnu miljonu reižu. Salīdzinoši, pērn visa gada laikā eParaksta rīki e-identitātes apliecināšanai lietoti tikai 800 000 reizes.
Nākamajā nedēļā ierastajā kārtībā darbosies arī eParaksta Klientu apkalpošanas centrs LR Uzņēmumu reģistra telpās, Rīgā, Pērses ielā 2, kur gan Uzņēmuma reģistra klienti, gan jebkurš cits interesents var saņemt eParakstu viedtālrunī, kā arī palīdzību datora sagatavošanai, lai uzsāktu eID kartes vai eParaksta kartes lietošanu.