Foto: TASS/ SCANPX/ LETA

Entuziasti vāc parakstus, lai legalizētu apzinātas sānslīdes ar automašīnām 31

Vietnē “Mana balss” sākta parakstu vākšana par apzinātas sānslīdes radīšanas legalizēšanu nomaļās vietās, kā poligoni, tukši laukumi un tamlīdzīgas vietas.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Lasīt citas ziņas

Iniciatīvu iesniedzis Juris Dērvenieks, kurš norādīja, ka iniciatīvas aizstāvji rosina veikt izmaiņas Ceļu satiksmes likumā 51.panta 10.punktā, ka agresīva braukšana – apzināta sānslīdes radīšana, nav attiecināma uz vietām, kur nenotiek ceļu satiksme ikdienā, piemēram, poligonos, nomaļos laukumos un citviet.

“Automašīnas vadīšanas apgūšana slidenos apstākļos ziemas laikā ārpus ceļiem vietās bez satiksmes ir jābūt rekomendējamai, nevis aizliegtai,” uzskata idejas autori, piebilstot, ka piemērojamais sods sešu soda punktu apmērā un 70 līdz 280 eiro vērtībā ir pārlieku skarbs par “prasmju uzlabošanu”, lai spētu savaldīt auto, ja ir zudusi saķere ar ceļu braukšanas laikā satiksmē.

CITI ŠOBRĪD LASA
Tāpēc, viņuprāt, ir nepieciešams veikt korekciju Ceļu satiksmes likumā, iekļaujot normu, ka “apzināta sānslīdes radīšana ir atļauta vietās, kurās ir iespējama satiksme – laukumos, pagalmos un tādās nomaļās vietās kā laukumi, poligoni un tamlīdzīgi, kur netiek traucēta ceļu satiksme”.

Tāpat, lai neveidotos domstarpības starp drošas braukšanas prasmju uzlabošanas interesentiem un starp privātu teritoriju saimniekiem, būtu nepieciešams noteikt kontrolēto sānslīžu aizlieguma zīmi, kuru attiecīgās teritorijas īpašnieki var uzstādīt, piebilda idejas aizstāvji.

Zīmes neesamība savukārt nozīmētu, ka kontrolēta sānslīde ir atļauta.

Tāpat, viņuprāt, varas iestādēm būtu skaidrāk definēts mehānisms apzinātas sānslīdes radītāju kontrolēšanai – kur kontrolēt, ko kontrolēt un kā kontrolēt.

“Iznākumā sabiedrība iegūs legālu iespēju nomaļās vietās apgūt prasmes savaldīt transportlīdzekli slidenos apstākļos, lai zinātu, kā rīkoties, ja ceļu satiksmē ir zudusi saķere starp ceļu un vadīto spēkratu,” pauda iniciatīvas iesniedzēji.

Iniciatīvai ir jāiegūst 10 000 parakstu, lai to iesniegtu skatīšanai Saeimā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.