Foto: Shutterstock

Atjaunotajā Bolderājas līnijā kursēs pirmie bateriju vilcieni 9

“Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Atjaunošanās un noturības mehānisma (ANM) finansējuma ietvaros paredzēts rekonstruēt Zasulauka dzelzceļa staciju, kā arī Slokas un Silikātu ielas pieturvietas Rīgā, lai tās varētu uzņemt un apkalpot pasažieru vilcienus, kas nogriezīsies uz ieplānoto Bolderājas līniju.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
“Viņš ļoti labi apzinās, ka daudzi no viņa grib atbrīvoties.” Eksperts nosauc brīdi, no kura Putina dienas būs skaitītas
Lasīt citas ziņas

Stājoties amatā, intervijā “Latvijas Avīzei” satiksmes ministrs Tālis Linkaits bija apsolījis, ka noteikti iestāsies par pasažieru vilcienu satiksmes atjaunošanu uz Bolderāju. Šogad decembrī ministrs laikrakstam apstiprinājis, ka savu solījumu esot turējis: Bolderājas dzelzceļa līnija esot iekļauta visos plānos kā pasažieru pārvadājumiem nepieciešama. Pirmais darbs, ko cilvēki pamanīšot, būs pieturvietu labiekārtošana. To darīs koncerns “Latvijas dzelzceļš”. Pašlaik notiekot šo pieturu projektēšana – vienlaikus ar pārējām vilcienu pieturām, ko modernizēs Pierīgas areālā.

Sākotnēji pārvadājumi Bolderājas virzienā varētu notikt ar dīzeļvilcieniem. Taču ANM finansējums paredzēts arī septiņiem bateriju vilcieniem, un tos paredzēts izmantot tieši atjaunotajā Bolderājas līnijā, kur pēc tam plānojas arī elektrifikācija.

CITI ŠOBRĪD LASA

Bolderājas līnijas palaišanas gadaskaitlis gan vēl mainīgs, jo šis virziens saistīts arī ar “Rail Baltica” trases būvniecību. Kad šie darbi notiks Torņakalna virzienā, Bolderājas vilciens droši vien nekursēs. Viens variants esot 2024. gads, otrs – tikai 2026. gads, kad būšot paveikti visi “Rail Baltica” infrastruktūras darbi un saņemti arī bateriju vilcieni.

Sabiedriskā transporta attīstības galvenā koncepcija mūsu valstī balstīta uz to, ka turpmāk paredzēta arvien lielāka vilcienu pārvadājumu veicināšana. Plānots, ka nākamgad sāks kursēt jaunie elektrovilcieni. Taču arī ar tiem vilcieniem, kas uzņēmuma “Pasažieru vilciens” rīcībā ir patlaban, notiekot papildu reisu veikšana virzienos uz Cēsīm–Valmieru, Daugavpili–Krās­lavu, Rēzekni–Indru, Madonu–Gulbeni. Šobrīd Satiksmes ministrija ar Autotransporta direkciju diskutē, kā varētu uzlabot vilcienu satiksmes piedāvājumu virzienā uz Liepāju.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.