Atjaunotajā Bolderājas līnijā kursēs pirmie bateriju vilcieni 31
“Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Atjaunošanās un noturības mehānisma (ANM) finansējuma ietvaros paredzēts rekonstruēt Zasulauka dzelzceļa staciju, kā arī Slokas un Silikātu ielas pieturvietas Rīgā, lai tās varētu uzņemt un apkalpot pasažieru vilcienus, kas nogriezīsies uz ieplānoto Bolderājas līniju.
Stājoties amatā, intervijā “Latvijas Avīzei” satiksmes ministrs Tālis Linkaits bija apsolījis, ka noteikti iestāsies par pasažieru vilcienu satiksmes atjaunošanu uz Bolderāju. Šogad decembrī ministrs laikrakstam apstiprinājis, ka savu solījumu esot turējis: Bolderājas dzelzceļa līnija esot iekļauta visos plānos kā pasažieru pārvadājumiem nepieciešama.
Sākotnēji pārvadājumi Bolderājas virzienā varētu notikt ar dīzeļvilcieniem. Taču ANM finansējums paredzēts arī septiņiem bateriju vilcieniem, un tos paredzēts izmantot tieši atjaunotajā Bolderājas līnijā, kur pēc tam ieplānota arī elektrifikācija.
Bolderājas līnijas palaišanas gadskaitlis gan vēl “staigā”, jo šis virziens saistīts arī ar “Rail Baltica” trases būvniecību. Kad šie darbi notiks Torņakalna virzienā, Bolderājas vilciens droši vien nekursēs. Viens variants esot 2024. gads, otrs – tikai 2026. gads, kad būšot paveikti visi “Rail Baltica” infrastruktūras darbi un saņemti arī bateriju vilcieni.
Sabiedriskā transporta attīstības galvenā koncepcija mūsu valstī balstīta uz to, ka turpmāk paredzēta arvien lielāka vilcienu pārvadājumu veicināšana. Plānots, ka nākamgad sāks kursēt jaunie elektrovilcieni.