
Rietumi zaudē vienos vārtos. “Elektroauto krusttēvs” atklāj Ķīnas panākumu noslēpumu un konkurentu muļķīgās kļūdas 1
Vans Sjaņdžuns, kurš tiek dēvēts par “elektroauto krusttēvu” un ir Ķīnas elektroauto ražotāja BYD dibinātājs, nesen intervijā dalījās ar savu redzējumu par Ķīnas panākumiem elektroautomobiļu nozarē un kļūdām, ko pieļauj Rietumu konkurenti.
Intervija, ko citēja izdevums Digi24, atklāj BYD stratēģiju, kas ļāvusi Ķīnai kļūt par globālo līderi elektroauto ražošanā, apsteidzot tādus gigantus kā Tesla un Volkswagen.
Ķīnas panākumu atslēga: integrācija un izmaksu kontrole
Sjaņdžuns uzsver, ka Ķīnas elektroauto ražotāju galvenā priekšrocība ir vertikālā integrācija – process, kurā uzņēmums kontrolē visu ražošanas ķēdi, sākot no izejmateriāliem līdz gala produktam. BYD, piemēram, pats ražo baterijas, elektromotorus, mikroshēmas un pat automašīnu virsbūves komponentes. Tas ļauj uzņēmumam samazināt izmaksas, saglabāt kvalitātes kontroli un ātri pielāgoties tirgus prasībām.
“Mēs nepaļaujamies uz ārējiem piegādātājiem, kas var palēnināt ražošanu vai palielināt cenas,” sacīja Sjaņdžuns. Viņš norāda, ka Ķīnas valdības atbalsts – tostarp subsīdijas, nodokļu atvieglojumi un investīcijas infrastruktūrā, piemēram, uzlādes stacijās – ir bijis izšķirošs. 2024. gadā Ķīnā tika uzstādītas vairāk nekā 2 miljoni jaunu uzlādes punktu, padarot valsti par pasaules līderi elektroauto infrastruktūras ziņā.
Vēl viens faktors ir Ķīnas fokuss uz pieejamām cenām. BYD piedāvā elektroauto, kuru cena sākas no aptuveni 10 000 eiro, padarot tos pievilcīgus ne tikai Ķīnas vidusšķirai, bet arī pircējiem Āzijā, Dienvidamerikā un pat Eiropā. “Mūsu mērķis ir padarīt elektroauto pieejamus visiem, nevis tikai elites grupai,” uzsver Sjaņdžuns.