FOTO: Andrejs Urbāns/Twitter

Elektrisko skrejriteņu un velosipēdu novietošanas zonas ierīkos vietās, kur tie radīja neērtības gājējiem 26

Mikromobilitātes rīku novietošanas zonas, kur turpmāk iedzīvotāji un rīku iznomātāji varēs novietot koplietošanas elektriskos skrejriteņus un elektriskos velosipēdus, ierīkos vietās, kur tie līdz šim radīja neērtības gājējiem un citiem satiksmes dalībniekiem, aģentūru LETA informēja RĪgas domes Ārējās komunikācijas nodaļa.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Konsultējoties ar rīku iznomātājiem un iesaistot rīdziniekus, šīs zonas paredzēts izvietot arī populārākajos braucienu sākuma un gala punktos.

Šādu zonu ierīkošana vietās, kur tie iepriekš traucēja gājējiem, invalīdiem, māmiņām ar bērnu ratiņiem un velobraucējiem, ļaus mazināt savstarpējas nesaskaņas, jo mikromobilitātes rīku novietošanas zonas tiks ierīkotas tā, lai netraucētu citiem satiksmes dalībniekiem un gājējiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Rīgā ir vairāk nekā 6000 koplietošanas mikromobilitātes rīku. Pēdējos gados to skaits ir būtiski palielinājies, un vienlaikus ir izgaismojušās arī problēmas. Svarīgākā no tām – iedzīvotāju un pašu braucēju drošība. Lai pilsētvide būtu sakārtota un droša, Rīga, tāpat kā citas Eiropas lielpilsētas, sāk ieviest koplietošanas mikromobilitātes rīku novietošanas zonas,” skaidro Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis (JV).

Viņš gan norādīja, ka šo zonu ierīkošana esot tikai tehnisks risinājums, jo svarīgāka koplietošanas pārvietošanās rīku lietotāju integrēšanai ikdienas satiksmē esot visu satiksmes dalībnieku savstarpējā cieņa, uzvedības un braukšanas kultūras maiņa.

Iesaistīties problemātisko vietu noteikšanā tiks aicināti arī rīdzinieki, kuriem būs iespēja līdz platformā “https://iesaisties.riga.lv/” norādīt konkrētas vietas pilsētā, kur būtu ieteicams izveidot šādas mikromobilitātes rīku novietošanas zonas. Tomēr jāņem vērā, ka pašvaldība var apsvērt izveidot šādas zonas tikai tai piederošās teritorijās. Iedzīvotāji par šo iespēju tiks informēti septembra laikā.

Mikromobilitātes rīku novietošanas zonas tiks izveidotas uz ietvēm starp pilsētvides labiekārtošanas elementiem, kur tās netraucēs ne gājējiem, ne velobraucējiem. Tās tiks apzīmētas ar horizontālo ceļa apzīmējumu – baltu taisnstūri ar vidū iezīmētu mobilitātes rīku.

Elektrisko skrejriteņu zonu ieviešana ir tikai viens no risinājumiem, lai to lietošana būtu droša. Vidēji ik dienu notiek kāds nelaimes gadījums, kurā ir iesaistīts elektriskais skrejritenis. Saskaņā ar Valsts policijas datiem šogad astoņos mēnešos notikuši 290 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti elektroskrejriteņi un cietušas 213 personas. Pērn šādā periodā notikuši 324 ceļu satiksmes negadījumi ar iesaistītiem elektroskrejriteņiem, tajos cietušas 242 pesonas un viena gājusi bojā.

Lai uzlabotu mikromobilitātes rīku lietošanas kārtību, pēc Rīgas domes iniciatīvas šogad veikti grozījumi Ceļu satiksmes likumā, piešķirot pašvaldībai tiesības regulēt un uzraudzīt elektroskrejriteņu lietojumu pilsētā un patlaban, Ārtelpas un mobilitātes departaments izstrādā koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas noteikumus.

Reklāma
Reklāma

“Koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas noteikumi nepieciešami, lai noteiktu vienotu kārtību, kas jāievēro koplietošanas transportlīdzekļu iznomātājiem un lietotājiem. Konsultējoties ar Pašvaldības policiju, noteikumu mērķis ir padarīt mikromobilitātes rīku izmantošanu drošāku un novērst traumatismu. Paredzēts, ka pilsētas centrā būs noteiktas vietas, kur būs aizliegts novietot un atstāt elektriskos skrejriteņus, kā arī zonas, kurās jāsamazina braukšanas ātrums,” skaidro Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV).

Viņš norādīja, ka noteikumus plānots izstrādāt un pieņemt līdz nākamās vasaras sezonas sākumam.

Pirmās mikromobilitātes rīku novietošanas zonas jau izveidotas 13.janvāra ielā pie Raiņa bulvāra, pie ēkas Miera ielā 46 (no Tallinas ielas puses uz ietves), Raiņa bulvārī 13, Brīvības bulvāra un Elizabetes ielas krustojumā, Uzvaras bulvārī pie Latvijas Nacionālās bibliotēkas, 13.janvāra ielā pie Raiņa bulvāra, Raiņa bulvārī pie Krišjāņa Barona ielas, 13.janvāra ielā – laukumā pie gājēju tuneļa, Aleksandra Čaka ielā pie Ziedoņdārza.

Tērzēšanas platformā “X” Latvijas iedzīvotāji dalījušies ar attēliem, kuros redzams, ka elektriskie skrejriteņi tiek novietoti neatbilstošās vietās. Izdomas skrejriteņu lietotājiem netrūkst.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.