Elektriskie nav bez grēka…Visos pārbaudītajos e-automobiļos bremžu defekti konstatēti biežāk nekā vidēji 3
Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Vācijas Tehniskās inspekcijas asociācijas (“TÜV”) statistika liecina, ka elektroautomobiļu uzticamības reitings nebūt nav augstāks par mašīnām, kas aprīkotas ar benzīna vai dīzeļa motoriem.
Valda uzskats, ka elektroautomobiļu konstrukcijās ir mazāk detaļu, kam nodilt un salūzt: e-mašīnas iztiek bez virzuļiem un klaņiem, bez izplūdes un sarežģītām degvielas iesmidzināšanas sistēmām. Tam vajadzētu sniegt priekšrocības attiecībā pret konvencionālās darbības automobiļiem, taču statistika nav tik rožaina – arī elektroautomobiļiem sastopami defekti, tikai tie jāmeklē citā vietā, proti, elektroautomobiļu vājās vietas ir piekare un bremzes.
Pirmajā gadījumā tas saistīts ar konstrukcijas svaru, otrā – ar to, ka enerģijas rekuperācijas sistēmas dēļ bremzes elektroautomobiļiem tiek darbinātas salīdzinoši reti.
Pagaidām elektroautomobiļu segments vēl nav tik vecs, lai varētu veikt plašu pētījumu, tādēļ “TÜV” balstījies uz četru Vācijā populārāko elektroautomobiļu tehniskās apskates rezultātiem, iekļaujot savā pētījumā ziņojumus par “Nissan Leaf”, “Renault Zoe”, “BMW i3” un “Tesla Model 3”.
“Nissan Leaf” izrādījies labākais no šī četrinieka, ar 4,3% būtisko defektu skaitu nostājoties nedaudz virs vidējā rādītāja no 130 auto modeļiem, kas iekļauti kopējā pārbaudīto automobiļu statistikā, “Renault Zoe” ar 5,3 procentiem atkārto vidējo rezultātu visu pārbaudīto transportlīdzekļu statistikā, “BMW i3” ar 5,9 procentiem ir nedaudz zemāk, bet “Tesla Model 3” ar 8,9 procentiem ierindojies saraksta apakšā, dalot pēdējās vietas ar iekšdedzes dzinēju “Volkswagen Sharan”, “Dacia Logan” un “Dokker”.
“TÜV” norādījis, ka elektroautomobiļu vājākā vieta ir piekare, kur lielai slodzei pakļauti sviras, stieņi un to savienojumi, savukārt bremzes tiek noslogotas maz, jo automobiļa palēnināšanu nodrošina enerģijas rekuperācijas sistēma.
Visos pārbaudītajos e-automobiļos bremžu defekti konstatēti biežāk nekā vidēji, tādēļ “TÜV” speciālisti ieteic laiku pa laikam padarbināt arī bremzes, lai atjaunotu bremžu kluču darbību.