
Rīdziniekiem tas ir pavisam vienkārši, bet viesiem var sagādāt pamatīgas neērtības – pārvietošanās pilsētas sabiedriskajā transportā, ja tajā nedarbojas displeji, kas vēsta par pieturvietām.
Šo tēmu pamanīju soctīklā “Facebook”, kur to aktualizējis kolēģis Kārlis Streips.
Pirms kāda laika viņš dalījās ar saviem novērojumiem: “Jau labu laiku esmu novērojis, ka trolejbusos gandrīz bez izņēmuma informatīvais displejs par to, kur būs nākamās pieturas un tad blakus mīklas vai kaut kas cits no folkloras – tas būs ieslēgts vienā busa galā, bet otrā galā stāvēs tumšs.
Kas tur ir par lietu? Elektrību mēģināt ietaupīt vai kā? Vienkārši iedomājos tūristu Rīgā, kuru kāds ir aizvedis uz pieturu, ielicis busā un pateicis, ka ārā vajadzēs kāpt tādā un tādā pieturā. Tūrists varbūt nedzirdēs balsi, kura saka “nākamā pietura …” un varbūt to tāpat nesapratīs. Tādā gadījumā…
Te gan vispār arī ir jautājums par civilizāciju un tās trūkumu. Londonā, piemēram, informatīvi displeji būs visos sabiedriskā transporta paveidos un arīdzan visās pieturās. Pie mums ar displejiem transportā kā ir tā ir, un ar displejiem pieturās vispār ir absolūta katastrofa. Kādreiz viņu bija daudz vairāk. Saprotu, Rīga nav Londona, bet rūpīgāk paskatīties, kur tie displeji ir un nav ieslēgti, tas būtu jauki.”
Lai noskaidrotu, kas noticis ar displejiem, sazinājos ar uzņēmumu “Rīgas satiksme”, lūdzot komentāt mana kolēģa pārdomas!
Turpinājumā skaidrojums.
“Rīgas sabiedriskā transporta salonu monitoros, kas attēlo ar transporta kustību saistīto informāciju, ir konstatēti darbības traucējumi Solaris autobusos un trolejbusos, kas piegādāti laika posmā no 2014. līdz 2017. gadam. Šiem transportlīdzekļiem ir beidzies ražotāja garantijas termiņš, un traucējumi saistīti ar monitoru vadības bloku tehnisko novecošanos. Lielākajā daļā gadījumu šo iekārtu atjaunošana vai remonts nav iespējams, jo nepieciešamās rezerves daļas vairs nav pieejamas.
Lai uzlabotu monitoru darbību, iepirkuma procedūras rezultātā noslēgts līgums par pasažieru informācijas sistēmas salonu LCD monitoru atjaunošanu un uzturēšanu autobusos un trolejbusos. Līguma ietvaros piegādātājs ir izstrādājis tehniskā risinājuma prototipu, kuru Rīgas satiksme jau ir pieņēmusi. Atbilstoši līgumam līdz 2025. gada vasaras vidum plānots uzstādīt un nodrošināt jauno risinājumu 350 transportlīdzekļu salonu monitoros.
Tikmēr transportlīdzekļos, kuriem joprojām ir spēkā ražotāja garantija, monitoru apkalpošanu nodrošina uzņēmums Solaris Bus & Coach Latvia, kas pieder Solaris Bus & Coach Sp. z o.o.. Diemžēl ražotājs ne vienmēr reaģē tik operatīvi, kā mēs vēlētos.”