Elektrības rādījumus nodevuši vairāk nekā 80% “Latvenergo” klientu 3
Šobrīd vairāk nekā 80% Latvijas energoapgādes kompānijas “Latvenergo” klientu, kuri izvēlējušies par elektroenerģiju norēķināties pēc faktiskā patēriņa, saņemot rēķinu, nodevuši skaitītāju rādījumus, pavēstīja uzņēmuma preses sekretāre Sandra Vējiņa.
“Mūsu pieredze rāda, ka šāda klientu skaitītāju rādījumu nodošanas aktivitāte ir ierasta to klientu vidū, kuriem rādījumi ir jānodod. Par rādījumu nenodošanu netiek piemērotas arī nekādas soda sankcijas. Faktiski, rādījumu nenodošana ir klienta alternatīva izvēle,” skaidroja Vējiņa.
Pēc viņas teiktā, “Latvenergo” ir vairāki tādi klienti, kas apzināti nevēlas nodot rādījumus, īpaši, ja viņu patēriņš ir neliels. “Vēlamies uzsvērt, ka rādījumu nodošana nav obligāta un to nenodošanas gadījumā klients bez rēķina nepaliks – tas tiks izrakstīts pēc vidējā vēsturiskā patēriņa,” teica Vējiņa.
Viņa arī atzīmēja, ka skaitītāju rādījumu nodošanas termiņu pagarināt vēlreiz nav nepieciešams, jo pēdējās dienās rādījumi praktiski vairs neienāk, tādēļ pēdējais to nodošanas datums ir 15.februāris, kas iepriekš pagarināts no 3.februāra.
“Dažu dienu problēmas portālā ar rādījumu nodošanu, kas bija saistītas ar masveida līgumu migrāciju, ir novērstas. Zvanot uz klientu servisu, klientiem bija iespēja atstāt rādījumus arī balss pastos – visi balss pastos atstātie ziņojumi ir apstrādāti. Līdz ar to, mēs varam apgalvot, ka skaitītāja rādījumu reģistrēšana noritējusi sekmīgi,” klāstīja Vējiņa.
Aģentūra BNS jau rakstīja, ka “Latvenergo” klientiem no februāra, norēķinoties par janvārī patērēto elektroenerģiju, stājās spēkā jauna norēķinu kārtība. Elektroenerģijas tirgus apstākļos vairs netiek saglabāta līdzšinējā norēķinu kārtība, kad klients pats aprēķināja savu maksājuma summu. “Tāpēc turpmāk maksājumu summu aprēķinās elektroenerģijas tirgotājs un nosūtīs klientam informāciju par to – vai tas būtu izlīdzinātais maksājums vai ikmēneša rēķins,” skaidroja Vējiņa.
Klientiem, kuri izvēlējušies norēķināties pēc faktiskā patēriņa, saņemot rēķinu, līdz nākamā mēneša 3.datumam ir jānodod skaitītāja rādījums. Rēķins būs izrakstīts par iepriekšējā mēnesī patērētajām kilovatstundām, un to klients saņems pa e-pastu, pastu vai SMS veidā uz tālruņa numuru.
Savukārt tiem klientiem, kuri izvēlējās “Elektrum Universālais” vai citu produktu ar izlīdzinātā maksājuma norēķinu metodi, ir jāizmanto “Latvenergo” sūtītā informācija, kurā bija kartīte ar ikmēneša izlīdzinātā maksājuma summu. No februāra klientam katru mēnesi par patērēto elektroenerģiju ir jāmaksā šī summa. Vienlaikus, ja ģimenē mainās elektroenerģijas patēriņš, maksājuma summu ir iespējams izmainīt klientu portālā e- latvenergo.lv vai sazinoties ar “Latvenergo” klientu servisu.
Klients līguma darbības periodā var arī brīvi mainīt norēķinu metodes, taču atsevišķiem elektroenerģijas produktiem var būt pieejama tikai noteikta norēķinu metode – izlīdzinātais maksājums vai rēķins.
Tāpat ziņots, ka no šā gada ir pilnībā liberalizēts elektroenerģijas tirgus, tajā iekļaujot arī mājsaimniecības. Mājsaimniecības var mainīt tirgotāju, līdz katra mēneša 15.datumam izvēloties piegādātāju. Ja mājsaimniecības nenoslēdz elektroenerģijas tirdzniecības līgumu ne ar vienu tirgotāju, elektroenerģijas piegādi tām nodrošina esošais tirgotājs – “Latvenergo” – universālā pakalpojuma ietvaros – tarifs 16,9 centi par kilovatstundu.
“Latvenergo” ir Latvijas valstij piederošs energoapgādes komersants, kas nodarbojas ar elektroenerģijas un siltumenerģijas ražošanu un tirdzniecību, kā arī sniedz telekomunikāciju un informācijas tehnoloģiju pakalpojumus.