Mēģina nezaudēt pozīcijas 0
Dzērienu eksports pagājušajā gadā gan audzis par septiņiem miljoniem eiro, sasniedzot 653 miljonus eiro, Pieaugums ir neliels, taču stabils jau trešo gadu. Jāatzīmē, ka tieši bezalkoholiskie un alkoholiskie dzērieni ir galvenā pārtikas eksportprece, aizņemot trešdaļu no kopējās pārtikas eksporta vērtības. Tiesa, jāņem vērā, ka ārējā tirdzniecībā iekļauts arī reeksports. Lai arī Krievija un Ukraina ir svarīgi eksporta tirgi, to īpatsvars kopējā uzņēmuma eksporta struktūrā ir mazāks par 1%, tādēļ ģeopolitisku faktoru ietekmē izraisītās ekonomiskās pārmaiņas Krievijas un Ukrainas tirgos, lai arī samazinājušas mūsu izaugsmes iespējas, nav bijušas kritiskas 2014. gadā – par ko liecina uzņēmuma gada pārskatā pieejamā informācija, tajā skaitā peļņas un apgrozījuma pieaugums, skaidro “Latvijas balzama” (LB) un “Amber Beverage Group” komunikācijas vadītāja Dana Hasana.
Pērn ievērojami pārdošanas apjoma pieaugumi sasniegti Baltijas valstu tirgos un Norvēģijā, kā arī īpašā nodokļu režīma zonā. LB jau pirms vairākiem gadiem uzsācis ārējo tirgu risku diversifikācijas plānu, kas paredzēja fokusēšanos uz citiem stratēģiskiem tirgiem kā ASV, Lielbritānija, Ķīna, Izraēla, ko izdevies veiksmīgi realizēt 2014. gadā. Pērn paplašināts arī sortiments, kas tiek pārdots Ķīnas tirgū. Lai nodrošinātu tirdzniecības nepārtrauktību, arī šogad uzņēmums turpina strādāt ar saviem sadarbības partneriem lielākajos NVS tirgos, un tas, neskatoties uz sarežģīto situāciju, ir izdevies. Inflācijas ietekmē mazinājusies pirktspēja Krievijā, Ukrainā un arī citos NVS valstu tirgos gan nedod pamatu plānot pieaugumu arī šogad šajā reģionā, tādēļ kompānijas mērķis ir nezaudēt sasniegtās pozīcijas šajos tirgos un, izvērtējot riskus, turpināt darbu.