Foto: LETA

Ekspluatācijā nodod zemās grīdas tramvaju tehniskās apkopes cehu 0

Pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” nodevusi ekspluatācijā zemās grīdas tramvaju tehniskās apkopes un remonta cehu, kas aprīkots ar visu nepieciešamo tehniku zemās grīdas tramvaju tehniskajai apkopei un remontdarbiem.

Reklāma
Reklāma
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
RAKSTA REDAKTORS
Bez vainas vainīgs? Mirklī, kad trīs bērnu tēva Artūra kontā ienāca 200 eiro, viņš kļuva par bīstamu krāpnieku! 44
Lasīt citas ziņas

Jaunā ceha būvniecība Rīgā, Brīvības ielā 191, 5.tramvaju depo teritorijā, pašvaldības uzņēmumam izmaksājusi 8,7 miljonus latu. Finansējums ceha būvniecībai ir izmantots no zemās grīdas tramvaju ieviešanas projekta realizācijai paredzētajiem līdzekļiem.

Ceha garums ir 102 metri, tajā ierīkotas trīs sliežu ceļu līnijas, kur apkopi vai remontu var veikt vienlaicīgi līdz pat sešiem zemās grīdas tramvajiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vienā no līnijām ir uzstādīta speciālā zemās grīdas riteņpāru virpa, kas ir pēc individuālā pasūtījuma izgatavota Vācijas iekārtu rūpnīcā “Hegenscheidt-MFD”. Mašīna ir iegremdēta ceha grīdā un ir paredzēta tramvaju riteņu apvirpošanai, nenoņemot ratiņus, bet tramvajam uzbraucot uz speciālas platformas.

Citā līnijā ir uzstādītas speciālās paceļamās platformas, kas ir paredzētas personāla ērtākai piekļuvei pie tramvaja agregātiem, kas izvietoti arī uz tramvaja jumta. Cehā paredzēts veikt tramvaju apkopi un nepieciešamos remonta darbus atbilstoši ražotāja prasībām. Izbūvēta arī rezerves daļu uzglabāšanai paredzēta ietilpīga noliktavas telpa. Ceha darbiniekiem ir nodrošinātas arī ērtas biroja un sadzīves telpas. Jaunais cehs atbilst visām mūsdienu prasībām gan no būvniecības tehnoloģijas viedokļa, gan aprīkojuma ziņā.

Jaunā ceha būvniecība bija paredzēta zemās grīdas tramvaju ieviešanas pirmajā posmā, un tā būvniecība tika sākta 2012.gada sākumā. Būvdarbi ir veikti trīs kārtās. Pirmās kārtas izpildītājs bija SIA “Velve”, otro kārtu būvēja SIA “Arčers”, bet trešo kārtu pabeidza SIA “Moduls Rīga”.

“Arčers” veica ēkas karkasa izbūvi, metāla konstrukciju montāžu, jumta seguma izbūvi, fasādes un iekštelpu apdari, inženierkomunikāciju sistēmu izbūvi, kā arī uzstādīja stiklotās konstrukcijas. Otrās kārtas būvniecība tika sākta 2012.gada 8.augustā un ilga deviņus mēnešus, informēja “Arčera” pārstāve Zane France.

Cehā līdzās apkopes, remonta un tehniskām telpām izbūvētas arī darbinieku ģērbtuves, atpūtas zona, noliktava un palīgtelpas. Jaunbūves kopējā platība – 2905 kvadrātmetri, tai skaitā tramvaju apkopes un remonta zona – 2102 kvadrātmetri, kā arī tehniskās, palīgtelpas un ģērbtuves – 803 kvadrātmetri. Ceha kopējais garums ir 102 metri un platums – 24 metri.

“Rīgas satiksmei” kopumā ir 26 zemās grīdas tramvaji, kas ražoti Čehijā, “Škoda” rūpnīcā. 20 no tiem ir trīs sekciju zemās grīdas tramvaji, kuri ir 31,4 metrus gari un var pārvadāt 318 cilvēkus, un seši četru sekciju tramvaji, kuri ir 41 metru gari un kuros pietiek vietas 432 pasažieriem.

Reklāma
Reklāma

Tāpat visi tramvaji ir pieejami pasažieriem ar kustību traucējumiem, tostarp personām ratiņkrēslos. Lai atvieglotu pasažieru nokļūšanu salonā bez pieturvietas platformas palīdzības, pie priekšējām pasažieru durvīm ir iebūvēts manuāli darbināms hidrauliskais pacēlājs ar saliekamo platformu. Platformu var nolaist līdz brauktuvei.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.