Eksperts: “Digitalizācija pamazām ienāk arī autoservisu nozarē” 0
Digitālās transformācijas ietekmē autoservisu nozare piedzīvo strauju attīstību – vairs nepietiek tikai ar labām meistara prasmēm un pareizajiem instrumentiem. Mūsdienu autovadītāji sagaida arī caurspīdīgu, efektīvu un tehnoloģiski attīstītu pakalpojumu.
“Digitalizācija autoservisos nav nekas jauns, taču šobrīd tā piedāvā iespējas, kas agrāk šķita neiedomājamas,” skaidro Ivars Klints, Inter Cars Latvija Motointegrator platformas vadītājs. “No precīzākas diagnostikas līdz ērtākai klientu apkalpošanai – inovācijas maina gan servisu darba ikdienu, gan autovadītāju pieredzi.”
Piemēram, jaunākās digitālās sistēmas nodrošina, ka klienti var rezervēt vizītes tiešsaistē, sekot līdzi pakalpojumu gaitai un saņemt precīzu informāciju par remonta statusu. “Pēdējā laika tendence ir uz ērtām un caurspīdīgām platformām, kas nodrošina gan labāku klientu pieredzi, gan servisu efektivitāti,” skaidro eksperts.
Digitālie risinājumi uzlabo konkurenci un caurspīdību
Ne tikai klienti, bet arī paši servisi gūst labumu no digitalizācijas. Tie, kas ievieš modernus risinājumus, var efektīvāk organizēt darbu un uzlabot kvalitātes kontroli. “Konkurence starp servisiem veicina kvalitātes uzlabošanos, jo ikviens vēlas būt uzticams un pieejams pakalpojumu sniedzējs,” norāda I. Klints.
Caurspīdība ir viens no digitālo platformu lielākajiem ieguvumiem – klienti var salīdzināt cenas, lasīt atsauksmes un pieņemt pārdomātus lēmumus. Turklāt modernās tehnoloģijas ļauj automātiski uzglabāt servisa vēsturi, kas atvieglo ilgtermiņa transportlīdzekļu uzturēšanu.
Viena no spēcīgākajām šāda veida digitālajām platformām Eiropā ir Motointegrator, kas apvieno autoservisus un autovadītājus, nodrošinot ērtu veidu, kā salīdzināt pakalpojumus un pieteikt remonta vizītes tiešsaistē. Latvijā Motointegrator sistēmā ir reģistrēti vairāk nekā 1000 autoservisu, bet Eiropā to skaits pārsniedz 35 tūkstošus, un tas turpina augt.
Nozares digitalizācija nosaka jaunus standartus
Tehnoloģiju attīstība turpina mainīt autoservisu nozari, nosakot jaunus efektivitātes un kvalitātes standartus. Servisi, kas pielāgojas jaunajai digitālajai realitātei, iegūst ne tikai konkurences priekšrocību, bet arī lielāku klientu uzticību un lojalitāti. Savukārt autovadītāji iegūst ērtāku un caurspīdīgāku servisu, kas atbilst mūsdienu prasībām.