Eksperti: Latvijas tēls jāpopularizē ar ekoloģiski tīrajiem produktiem 0
Latvijas tēlu pasaulē varētu popularizēt šeit ražotā ekoloģiski tīrā pārtikas produkcija, piektdien seminārā “Zaļā tautsaimniecība ‒ potenciālā Latvijas starptautiskā identitāte un preču zīme” atzina vairāki sanākušie eksperti.
Brīvības un solidaritātes fonda valdes loceklis Ansis Dobelis semināra laikā pastāstīja, ka tīra vide un ekoloģiski tīra produkcija varētu kalpot par starptautisko Latvijas atpazīstamības tēlu, vienlaicīgi popularizējot starptautiskā līmenī arī šeit ražotās preces, kuras tālāk varētu pārdot pasaulē. “Piemēram, Vācija ir slavena ar tur ražotajām elektroprecēm, bet Latvija varētu būt slavena ar videi draudzīgu pārtikas produktu ražošanu,” teica Dobelis
Arī uzņēmuma “Dabas dobe” vadītājs Ervīns Labanovskis pievienojās Dobeļa teiktajam, minot, ka valsts tēls palīdz pārdot tajā ražoto produkciju. Turklāt, ja valstij starptautiskā vidē ir labs tēls, tās ekonomikai paveras plašākas investīciju piesaistes iespējas. Vienlaikus gan viņš norādīja, ka valsts tēls jāveido uz patiesiem apgalvojumiem un nav vērts sev censties piedēvēt lietas, kuras neeksistē.
Labanovskis arī uzsvēra, ka pašlaik Latvijas tēlu kā videi draudzīgu valsti traucē veidot šādu kampaņu nepastāvība un periodiskums.
Viņš arī aicināja politiķus aktīvāk iesaistīties videi draudzīgu dzīvesveida popularizēšanā un šo mērķi iekļaut valsts ārpolitikā. Tādējādi, pēc viņa domām, vienlaicīgi tiktu popularizēta arī ekoloģiski tīrā produkcija, kas ražota Latvijā.
Semināru “Zaļā tautsaimniecība ‒ potenciālā Latvijas starptautiskā identitāte un preču zīme” piektdien Eiropas Savienības mājā organizē Brīvības un solidaritātes fonds.