Foto – Evija Trifanova/LETA

Eksperte: Tirgotāji šogad iegūs no iedzīvotāju algu kāpuma 0

Mazumtirdzniecības uzņēmumu pārdošanas apjomi februārī palielinājās par 3,7% (kalendāri izlīdzināti dati), salīdzinot ar pērnā gada februāri, kas ir lēnākais kāpums pēdējo astoņu mēnešu laikā, skaidro “Swedbank” ekonomiste Agnese Buceniece.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Lielākais vājums bija vērojams nepārtikas preču, izņemot degvielu, pārdošanas apjomos – tie pieauga vien par 0,8% (salīdzinot ar 7,8% janvārī). Pārtikas pusē kāpums (+4,6%) noplaka vien nedaudz. Savukārt apjomi strauji auga auto degvielas mazumtirgotājiem (+9,3%).

“Viena mēneša nozīmi gan nevajadzētu pārspīlēt. Ja skatāmies janvāra un februāra sniegumu kopā, tad mazumtirdzniecības pārdošanas apjomi ir auguši par aptuveni 5%. Tas gan ir lēnāk nekā pērnā gada nogalē, tomēr tas joprojām ir labs sniegums un ir labs signāls tam, ka mājsaimniecību patēriņš turpina stabili augt un veicināt kopējo ekonomikas izaugsmi,” vērtē ekonomiste.

CITI ŠOBRĪD LASA

Aptaujas rāda, ka februārī nedaudz pasliktinājās iedzīvotāju noskaņojums, kas, iespējams, skaidrojams ar auksto laiku, lielākiem rēķiniem apkures dēļ un notikumiem finanšu sektorā. Tomēr noskaņojums tāpat bija labāks nekā pērnā gada sākumā un gaidāms, ka tas arī turpmāk saglabāsies ap šo līmeni.

Darbaspēka trūkums kopā ar minimālās algas kāpumu un algas nodokļu samazinājumu sekmēs iedzīvotāju rocības pieaugumu, arī ņemot vērā cenu pieaugumu, un palielinās pieprasījumu pēc dažādām precēm un pakalpojumiem.

Līdz ar to gaidāms, ka šis gads mazumtirgotājiem kopumā būs ļoti veiksmīgs. Iedzīvotāji turpinās ieguldīt mājokļa uzlabojumos, iespēju robežās vairāk līdzekļu novirzīs ar atpūtu saistīto preču iegādei un, iespējams, biežāk izšķirsies arī par kādu lielāku pirkumu, piemēram, jaunu elektropreci, IT vai komunikāciju tehnoloģiju iekārtu.

Ņemot vērā akcīzes nodokļa palielināšanu alkoholam no 1. marta, iespējams, nākamajos mēnešos specializētajās alkohola tirdzniecības vietās gan pārdošanas apjomi augs lēnāk, jo tur retāk redzēsim pircējus no mūsu kaimiņvalstīm. Tomēr tam būs neliela ietekme uz kopējo mazumtirdzniecības nozares sniegumu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.