Ekonomiskākā izvēle 0

Auto tirgotāji spriež – labākais ekonomikas augšup vai lejupslīdes rādītājs esot skaitļi vieglā komerctransporta (tautā saukta par bulku vāģiem) sektorā. Tieši atjaunojies pieprasījums pēc jauniem šā veida automobiļiem parādīšot krīzes beigas.


Reklāma
Reklāma
Kokteilis
“Esmu mazliet šokā” – Jāņa Timmas draugs publicē saraksti, kas, viņaprāt, apstiprina faktu, ka viņam kāds “palīdzējis” aiziet no dzīves
Veselam
Gribi dzīvot ilgi un laimīgi? 10 ieteicamākie dārzeņi un augļi, kas veicinās garu mūžu
Krievijā strauji aug pieprasījums pēc kādas preces – pērn pārdoti vairāk nekā 16 miljoni iepakojumu
Lasīt citas ziņas

Skatāmies tabulā. Gada papildinājuma virsotne bija 2006. un 2007. gads, kad Francijas firmu ražojumi vien sasniedza 1000 vienības, bet kopā ar vācu “VW Caddy” un “Opel Combo” vēl par 500 vairāk. Krīze meta baigi dziļi – 2009. un 2010. gads bija pagājušā gadsimta līmenī. Atmoda? Vārga. 2011. gadā knapi sasniegts 2000. gada līmenis.

Viena iezīme šim tirgus segmentam gan saglabājusies bieziem un plāniem gadiem pāri (ar nelielu atkāpi par labu “VW” 2011. gadā) – franču dominante, kura Latvijā nav raksturīga nevienā citā automobiļu klasē.

CITI ŠOBRĪD LASA

Komentē Arnis Jaudzems, “Sixt” vadītājs Baltijas valstīs:

 

“Ierasti izvēloties komerctransportu uzņēmuma vajadzībām, visbiežāk priekšroka tiek dota automašīnām ar zemāku iegādes cenu un augstāku atpirkuma vērtību, kas attiecīgi veido zemāku ikmēneša līzinga maksājumu. Tāpat izvēli ietekmē ekspluatācijas izmaksas un automašīnas degvielas patēriņš.

 

“Sixt Leasing” veiktie “Sixt” TCO (total cost of ownership) jeb auto dzīves cikla izmaksu aprēķini liecina, ka franču ražotāju vieglā komerctransporta TCO ilgtermiņā ir krietni zemākas salīdzinājumā ar konkurentiem. Attiecīgi uzņēmumi, kuriem svarīgākais faktors komerctransporta iegādē ir izmaksas, izvēlas franču izcelsmes automašīnas, savukārt uzņēmumi, kuriem būtiskāka ir kvalitāte, ērtības un auto kā uzņēmuma reprezentācijas līdzeklis un kas ir gatavi maksāt vairāk par to, izvēlas vācu ražotāju auto.

“Sixt” TCO aprēķinā iekļauts: līzinga mēneša maksājums, līzinga procentu maksājums, nodokļi, apdrošināšanas prēmija, apdrošināšanas gadījumu administrēšana, normāla nolietojuma remonti, apkopes, riepas, riepu serviss, 24 h palīdzība uz ceļa, degvielas izmaksas.

“Sixt” TCO aprēķins ir metodoloģija, kurā ņemtas vērā visas auto izmaksu pozīcijas auto dzīves cikla laikā (3 – 5 gadi), lai aprēķinātu vidējās auto izmaksas mēnesī. Metodoloģija ir vispārināma, un ar tās palīdzību ir iespējams salīdzināt dažādu marku un modeļu automašīnas, lai izvēlētos izdevīgāko.

Reklāma
Reklāma

“Sixt” TCO aprēķins būs palīgs gadījumos, kad vēlaties nomāt vai iegādāties auto, bet nevarat izvēlēties izdevīgāko variantu starp diviem līdzīgiem piedāvājumiem cenas un aprīkojuma ziņā. “

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.