– Limbažos, Gulbenē, Aizkrauklē un citās Latvijas pilsētās iedzīvotāji pārmet SEB bankai, ka tā slēgusi savas filiāles. Kāpēc? Un ko lai iedzīvotāji tagad iesāk? 2
– Nav noslēpums, ka to iedzīvotāju skaits, kuri apmeklē filiāles, ik gadu sarūk par 30%. Arvien vairāk izmanto internetu un mobilo tālruņu lietotnes. Tāpēc nebija izdevīgi uzturēt filiāles, ja tik ievērojami samazinājies apmeklētāju skaits. Mums bija jādomā, ko varam piedāvāt vietā, sevišķi mazo pilsētu iedzīvotājiem. Pilsētās, kurās bijām spiesti slēgt šīs filiāles, ierīkojām internetbankas termināļus un bankomātus. Mūsu plānotais ieguldījums jaunāku tehnoloģiju, drošākos un stabili strādājošos bankomātos tuvāko gadu laikā ir aptuveni trīs miljoni eiro. Protams, arī te ir tā pati problēma, kas ar filiālēm. Ja kādā mazpilsētiņā bankomātu izmanto dažas reizes dienā, tad gluži dabiski tas sagādā zaudējumus. Un atkal ir jādomā, ko likt vietā, lai to nebūtu. Viena alternatīva, ko, šķiet, piedāvājām mēs un vēl vairākas bankas, – vietējā veikalā vai degvielas uzpildes stacijā iepērkoties ar bankas maksājumu karti, cilvēkam ir iespējams paņemt skaidru naudu. Pašlaik Latvijā ir ap 600 tirdzniecības vietu, kur to var izdarīt.
SEB bankas valdes priekšsēdētāju intervēja “LA” žurnālisti Ivars Bušmanis un Zigfrīds Dzedulis.