Publicitātes foto

EK: “Google” ļaunprātīgi izmantojis dominējošo stāvokli tiešsaistes reklāmu tirgū 6

Eiropas Komisija (EK) trešdien paziņoja, ka interneta gigants “Google” ļaunprātīgi izmantojis savu dominējošo stāvokli tiešsaistes reklāmu tirgū un aicināja uzņēmumu pārdod daļu reklāmu pakalpojumu biznesa, lai nodrošinātu godīgu konkurenci.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
Kokteilis
Ir vērts “nošpikot”! 10 lietas, ko bērni zina, bet pieaugušie ir aizmirsuši
Lasīt citas ziņas

EK sākotnējos secinājumos norāda, ka komisijas paustās bažas iespējams kliedēt vien tad, ja “Google” pārdos daļu no uzņēmuma ienesīgā tiešsaistes reklāmu pakalpojumu biznesa.

Šī ir pirmā reize, kad EK likusi kādam tehnoloģiju uzņēmumam sadalīt savu biznesu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Komisija aicinājusi “Google” atbildēt uz šiem secinājumiem, pirms tiek pieņemts galīgais lēmums. Ja EK savu nostāju saglabās nemainīgu, uzņēmumam var tikt piemērots naudassods, kas veidotu līdz pat 10% no tā ienākumiem pasaulē.

EK izmeklēšanu šajā lietā sāka 2021.gada jūnijā, lai noskaidrotu, vai “Google” nav pārkāpis Eiropas Savienības konkurences noteikumus, dodot priekšroku savai digitālo reklāmu tehnoloģijai uz konkurenta rēķina.

Komisija jo sevišķi pievērsusi uzmanību tam, vai “Google” neierobežo trešo pušu piekļuvi lietotāju datiem reklāmas nolūkiem.

“Google” ievāc datus mērķauditorijai pielāgotu reklāmu izvietošanai, taču vienlaikus uzņēmums arī pārdod reklāmas vietas un darbojas kā starpnieks starp interneta reklamētājiem un publicētājiem, skaidro EK.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.