Foto – AFP/LETA

Eiropa un Āzija atver debesis 0

Eiropas Savienības (ES) aviopārvadājumu kompānijas patlaban saskaras ar pamatīgu pasaules konkurenci no Persijas līča valstīm un citiem būtiskiem reģioniem.  Turklāt ES dalībvalstīs avionozari īpaši smagi skārušas finanšu krīzes izraisītās sekas. Lai meklētu jaunus tirgus, jaunas satiksmes līnijas, iespēju augt un attīstīties, šonedēļ ES transporta nozares eksperti devušies uz Singapūru, kur norisinājies ES un Āzijas samits, veltīts aviolietām.

Reklāma
Reklāma
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Āzijas tirgus ir īpaši pievilcīgs, jo, pēc ekspertu aplēsēm, ar tādiem izaugsmes tempiem kā pašlaik, kas vērojami, piemēram, Indijā un Ķīnā, sagaidāms, ka Āzijā un Tuvajos Austrumos veidosies jo īpaši svarīgas starptautiskās gaisa satiksmes plūsmas. Lēš, ka puse no pasaules jaunās satiksmes nākamajos 20 gados būs uz Āzijas un Klusā okeāna reģionu vai tā robežās, kas tādējādi apsteigs pašreizējo līderi ASV pasaules gaisa satiksmes tirgū. “Eiropas Savienībai ir jāiesaistās sadarbībā ar Āzijas reģionu, tā ka tas ir ļoti strauji augošs aviācijas tirgus ar vairāk nekā miljardu lielu iedzīvotāju potenciālu,” norādījis Eiropas Komisijas (EK) viceprezidents un par transporta lietām atbildīgais komisārs Sīms Kallass. Viņš arī uzsver – ja Eiropas Savienība un Āzija sadarbojas ar pilnu jaudu, ir iespējams pierādīt šāda vienotā aviācijas tirgus lielās priekšrocības. Pēc viņa domām, samits radījis arī jaunu impulsu ciešākai sadarbībai un rosinājis sākt sarunas par pirmo aviācijas nolīgumu pasaulē starp diviem svarīgiem valstu blokiem.

Jāteic, ka pēdējos gados ES un Āzijas valstu starpā notiek stabils gaisa satiksmes līniju pieaugums un pēdējos gados savstarpējos reisos pārvadāti daudzi miljoni pasažieru.

CITI ŠOBRĪD LASA

Divu dienu samitā Singapūrā starp EK un Dienvidaustrumāzijas valstu asociāciju noslēgta vienošanās par sarunu sākšanu “Atvērto debesu” līguma izveidošanai, kas, pēc abu pušu pārstāvju sacītā, pacels Eiropas un Āzijas aviosadarbību jaunā līmenī.

“Kamēr Dienvidaustrumāzijas valstu asociācijai un Eiropas Savienībai jau ir tik daudz kopīga gaisa satiksmē un tagad tās ir apņēmības pilnas izveidot vienotu aviācijas tirgu, tās iegūs vēl vairāk no šīs vēl ciešākās sadarbības,” norādīja Dienvidaustrumāzijas valstu asociācijas transporta lietu ministru vadītājs Sommads Polsena.

Sarunās piedalījās ap 300 dažādu valstu avionozares ekspertu, biznesa pārstāvji un arī vairāku valstu transporta lietu ministri. Abas puses apspriedušas gan iespējas ciešākai sadarbībai, lai sasniegtu pasaules tirgus, gan arī spēku apvienošanu un nosacījumu harmonizēšanu pārvadājumu un drošības jomā.

Lai sāktu sarunas ar Dienvidaustrumāzijas valstu asociāciju, Eiropas Komisijai vispirms būs jāiegūst mandāts no ES dalībvalstu transporta lietu ministru padomes. Pagaidām nav precīzi zināms, kad tas varētu notikt, taču transporta lietu komisārs Sīms Kallass Singapūrā solījis, ka sarunas sāksies, cik vien ātri iespējams.

Jāteic, ka pirmo kopīgo līgumu no visām Āzijas valstīm ES noslēdza ar Ķīnu, kas spēkā stājās 2011. gadā, tajās ieinteresēta arī Japāna un Koreja.

Līdz šim ES ir pārrunājusi visaptverošus transporta nolīgumus ar ASV, Kanādu, Maroku, Rietumbalkānu valstīm, Jordāniju, Gruziju, Moldovu un Izraēlu, un martā ir gaidāma vienošanās noslēgšana ar Ukrainu. Tuvākajā nākotnē sarunas paredzēts slēgt arī ar Brazīliju, bet tās joprojām turpinās ar Azerbaidžānu, Tunisiju un Libānu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.