VIDEO. Eiropā ieradušies pirmie ar baterijām darbināmie vilcieni. Kam tiks veiksme ar tiem jau izvizināties? 26
Kamēr aviācijas pasaule raugās uz ar baterijām darbināmām lidmašīnām, lai veicinātu ilgtspējību, arī dzelzceļa nozare klusi strādā pie alternatīvām vilcienus darbinošām metodēm. Drīz varēs pa Eiropu vizināties ar akumulatoru darbināmiem vilcieniem, raaksta portāls cnn.com.
20 cilvēku liela Hitachi Masaccio vilcienu flote tagad kursē Itālijā, kur tos jau sauc par “blūzu”. Tas ir pirmais posms 1,23 miljardu eiro vērtajam projektam, kurā valsts operatora Trenitalia tīklam tiks pievienoti 135 ar baterijām darbināmi vilcieni, kas kursēs Kalabrijā, Friuli-Venēcijā Džūlijā, Lacio, Toskānā un Sicīlijas un Sardīnijas salās.
Kalabrijā vilcieni kursē Jonijas jūras piekrastē, savukārt Sicīlijas maršrutos ietilpst Mesīna uz Palermo un Mesīna-Katānija-Sirakūzas. Protams, ne visi vilcieni šajās līnijās būs blūza vilcieni, tāpēc ceļotāji nonāks tikai kā veiksme.
vilcienu parkā komerciālai lietošanai Eiropā,” teikts Trenitalia paziņojumā.
Vielcienu parks, kas izgatavots no 93% pārstrādājamiem materiāliem, samazinās oglekļa emisijas un degvielas patēriņu par 50%, salīdzinot ar dīzeļvilcieniem, teikts Hitachi paziņojumā.
Darbojoties ar akumulatoriem pilsētu teritorijās, tie var arī novērst emisijas un samazināt trokšņa piesārņojumu. “Vadītāja konsultēšanas sistēma” arī iesaka optimālo ātrumu, lai samazinātu enerģijas patēriņu.
(aparātu, kas atrodas vilciena augšpusē, kas savieno to ar elektropārvades līniju) vai bremzējot, tas nozīmē, ka ceļojuma laikā to var uzlādēt vairākas reizes. Maksimālais ātrums ir 160 km/h (100 jūdzes stundā).
Tie ir arī novietoti platformas līmenī, lai ceļotāji ar pārvietošanās problēmām varētu iekļūt bez liekām problēmām.
Dažas līnijas to ģeogrāfijas dēļ saskaras arī ar cīņu pret elektrifikāciju. Itālijā vien ir vairāk nekā 4000 km sliežu ceļa, kas vēl nav elektrificēts, un Hitachi apgalvo, ka Masaccio līnija piedāvā “tūlītēju risinājumu, lai palīdzētu dekarbonizēt Eiropas pasažieru dzelzceļu”.
Nākamais Masaccio modelis būs pieejams pēc diviem gadiem. Tiek prognozēts, ka tas darbosies tikai ar baterijām, un brauciena attālums bez lādēšanas pārsniegs 100 kilometru. Hitachi plāno arī modernizēt arī šos vilcienus, kas tikko debitējuši.