LETA

Eiro informatīvās kampaņas devīze būs “Eiro. Latvija aug” 0

Latvijā eiro informatīvās kampaņas devīze būs “Eiro. Latvija aug”, trešdien žurnālistiem pastāstīja vienas no komunikācijas stratēģijas īstenotājām radošās aģentūras “Mooz!” vadītājs Ēriks Stendzenieks.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
15 lietas, no kurām jāatbrīvojas līdz Jaunajam gadam
“Es tevi gaidu! Kur tu esi?” Miljardieris ierodas uz divkauju pie veikala “Lidl”, uz kuru viņu izsaucis nepamierināts klients
“Viņa orku valodā rupji nolamāja mani un teica, lai vācos ārā!” Latviete piedzīvo nepatīkamu pieredzi “Multilukss” veikalā
Lasīt citas ziņas

Viņš skaidroja, ka eiro informēšanas kampaņas devīze veidota tā, lai tā būtu saprotama visiem Latvijas iedzīvotājiem, eiro ieviešanu raksturojot kā dabisku izaugsmes procesu.

“Sasniegt visus – latviešu un krievu valodā runājošos, Rīgā un reģionos dzīvojošos, dažādu profesiju un sociālo grupu iedzīvotājus – ir liels izaicinājums. Turklāt šobrīd diskusijās par eiro dominē emocijas – tāpēc, lai sasniegtu iedzīvotājus ar ļoti svarīgu praktisko informāciju, būtisks ir radošais ietvars,” atzina Stendzenieks.

CITI ŠOBRĪD LASA

Arī “Komunikācijas aģentūra/Edelman Affiliate” vadītāja Signe Reinholde-Āboliņa atzina, ka eiro ieviešana ir pārmaiņu projekts, tādēļ īpaši svarīga ir iedzīvotāju informēšana par eiro ieviešanas praktisko pusi.

“Iedzīvotāju piesardzība un bažas, ko atspoguļo sabiedriskās domas pētījumi, ir saprotamas, jo nauda ir būtiska ikdienas sastāvdaļa, tāpēc sabiedrības informētībai ir milzīga nozīme. Pirmkārt, tas ir būtiski iedzīvotāju drošībai – zināšanas par naudas maiņas kursu, naudas drošības pazīmēm novērš negodprātīgu rīcību risku. Otrkārt, informētība svarīga iedzīvotāju sirdsmieram – būtiski zināt, ka, piemēram, latus pret eiro Latvijas Bankā varēs samainīt vienmēr. Un, treškārt, ar komunikācijas palīdzību sabiedrībai jāskaidro, ka eiro ieviešana atkarīga arī no pašiem – jo savlaicīgāk tiks sākta gatavošanās eiro ieviešanai, jo mierīgāks un ērtāks būs šis process,”  klāstīja Reinholde-Āboliņa.

Viņa uzsvēra, ka informatīvās kampaņas aktivitātes plānotas, ņemot vērā gan praktisko jautājumu loku, kas jānodod iedzīvotājiem, gan mērķauditoriju dažādību.

Finanšu ministrijas Eiro komunikācijas nodaļas vadītāja Ināra Rubene norādīja, ka kampaņas mērķis ir panākt, lai uz eiro faktiskās ieviešanas brīdi vismaz 90% Latvijas iedzīvotāju jūtas pietiekami informēti par eiro ieviešanas praktiskajiem aspektiem.

“Sabiedrības informēšana par eiro norit atbilstoši plānotājam. Līdz šim izglītojošas aktivitātes bija vērstas uz profesionālajām mērķauditorijām un uzņēmējiem, kam darbs ikdienā saistīts ar naudas apriti, un tāpēc gatavošanās eiro jāsāk vissavlaicīgāk. Otrajā pusgadā galvenais fokuss būs visu iedzīvotāju informēšana par eiro ieviešanas praktiskajiem aspektiem,”  teica Rubene.

Viņa piebilda, ka valsts uzdevums ir nodrošināt ērtu, vienkāršu un drošu pāreju uz eiro, un šajā procesā saskaņotai un efektīvai komunikācijai ir izšķiroša nozīme.

Jau vēstīts, ka divās kārtās noritējušajā konkursā par komunikācijas stratēģijas iedzīvotāju informēšanai par eiro ieviešanu izstrādi un ieviešanu ir uzvarējusi pilnsabiedrība “KA/Mooz”. Pilnsabiedrību veido sabiedrisko attiecību aģentūra “Komunikācijas aģentūra/Edelman Affiliate” un radošā aģentūra “Mooz!”. Digitālos risinājumus un komunikāciju sociālo mediju vidē izstrādājusi digitālā aģentūra “Inspired”. Šī iepirkuma budžets ir 284 843 lati, no kuriem 50% sniedz Eiropas Savienība, bet otru pusi – valsts.

Reklāma
Reklāma

Latvija eiro ieviesīs 2014.gada 1.janvārī.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.