– Kāda ir sajūta, ka tāda mēroga vēsturiskas manufaktūras kā Francijā auž jūsu darbus? Pieļauju, tā jums ir pirmā pieredze, kad kāds cits izpilda jūsu ideju. 2
– Jā, tiešām, šī ir pirmā reize, kad savu ideju nododu pilnīgi citās rokās. Tagad esmu redzējis, kā šis mehānisms strādā, tas bija ļoti interesants process: notika pārrunas ar audējām, viņas pētīja manus darbus, iztaujāja, lai saprastu manu ideju. Un tad atzina, ka audīs tā, kā to redz un saprot, pēc iespējas cenšoties izprast, ko es domāju, bet neatdarinās manus paņēmienus. Viņi grib darbus veidot pilnīgi gludā, tradicionālā gobelēna tehnikā, ar ļoti tradicionāliem materiāliem – vilnu, linu un zīdu – iegūt efektu, ko esmu gribējis un ko pats panāku, izmantojot faktūru, pievienojot kapara diegu spīdumam…
Reklāma
Reklāma
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
– Bija paredzēts aust divus gadus…
– Jā, sākumā plānoja uzaust divos gados, bet izskatās, ka drīzāk būs divarpus gadu. Tagad darbs ir tuvu vidum.
– Pazīstat savu darbu?
– Jā, protams! Es apbrīnoju, cik precīzi viņi spēj katru niansi izaust un atdarināt. Reizēm pat esmu teicis – tā vieta ir nejauša, kā jau ar brīvu roku veidotā zīmējumā, nevajag to aust, bet viņi ir ļoti, ļoti uzmanīgi un precīzi.
– Tieši tā. Skice man ir pamats, pie kura turos, bet aužot man rodas risinājumi, kurus iepriekš nebiju paredzējis, papildinājumi, izmaiņas, jauni atklājumi, tā ka darbs turpina pilnveidoties, augt, es nekad skici neizaužu burtiski. Tur ir tā starpība – viņi pieņem, ka skice ir galapunkts, un no tās rada darbu materiālā. Man skice ir sākumpunkts, un darba procesā no tās izaug pilnīgi jauns veidojums, jā, tas pats darbs, tomēr es nevaru pateikt, ka skice ir jau galapunkts. Tur tā atšķirība.