Dzelzceļa stacija lidostā “Rīga” tiks izvietota uz estakādes, kas stiepsies visā lidostas teritorijā divu kilometru garumā, vienā līmenī ar perspektīvā termināļa reģistrācijas zāli.
Dzelzceļa stacija lidostā “Rīga” tiks izvietota uz estakādes, kas stiepsies visā lidostas teritorijā divu kilometru garumā, vienā līmenī ar perspektīvā termināļa reģistrācijas zāli.
EDzL vizualizācija

EDzL: “Rail Baltica” projekts Latvijā šogad tuvojas būvniecības fāzei 0

Pirmdien, 21. janvārī, satiksmes ministrs Uldis Augulis tikās ar SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” (EDzL) valdes locekli Andri Linužu, lai pārrunātu 2018. gadā paveiktos darbus “Rail Baltica” projekta realizēšanā Latvijā, kā arī 2019. gadā plānotos darbus.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Kopā ar A. Linužu pie ministra bija arī devies attīstības un komunikācijas departamenta direktors Agnis Driksna, Juridiskā departamenta direktore Kristīne Krūmiņa un Finanšu departamenta direktors Aldis Upenieks.

Informējot par 2018. gadā paveikto, EDzL pārstāvji akcentēja, ka 2018. gadā ir noslēgts pirmais “Rail Baltica” projektēšanas līgums par Centrālās daļas 4,4 km projektēšanu un “Rail Baltica” pieturu starptautiskajā lidostā “Rīga”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tāpat apstiprinātas “Rail Baltica RIX” stacijas metu skices un saņemtas būvatļaujas dzelzceļa infrastruktūras izveidei, lai projektēšanu noslēgtu 2019. gadā. Tas nozīmē, ka jau šogad tiks izsludināts minētā posma būvniecības iepirkums.

“Starptautiskās lidostas “Rīga” attīstības 6. kārtas ietvaros plānotais pasažieru termināļa publiskās daļas paplašinājums būs integrēts un savienots ar “Rail Baltica” dzelzceļa staciju, veidojot mūsdienīgu, multimodālu satiksmes centru,” uzsvēra A. Linužs.

2018. gadā pabeigta kultūrvēsturiskā izpēte trasei Latvijā visā 265 kilometru apjomā.

Secināts, ka kultūrvēsturiskais mantojums nerada vajadzību mainīt trases novietojumu. Strādājot arheologu, ģeodēzistu un vēsturnieku komandām, kopumā apzinātas 126 potenciālās kultūrvēsturiski nozīmīgās vietas un objekti.

Izdarīti vairāk nekā 5500 zondējumi, veikta vēsturisko objektu 3D skenēšana un uzmērīšana, piecās upēs notikusi zemūdens objektu apzināšana.

Runājot par 2019. gada plāniem, EDzL informēja, ka 2019. gadā plānots sākt projektēšanu “Rail Baltica” ievadīšanai Rīgas centrā.

Projektētāja uzdevums būs ne tikai nodrošināt efektīvāko un ilgtspējīgāko inženiertehnisko risinājumu, bet, cieši sadarboties ar Rīgas pašvaldību, ekspertiem un citu infrastruktūru turētājiem, lai nodrošinātu nepārtrauktu transporta un iedzīvotāju kustību un drošību būvniecības laikā, ko paredzēts sākt 2021. gadā.

Projektēšanas laikā posmā no Lāčplēša līdz Jelgavas ielai tiks izstrādāta “Rail Baltica” trases novietošana, dzelzceļa sliežu 1520 mm infrastruktūras pārbūve, estakāžu izveide un uzbēruma norakšana un jauna tilta izbūve.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis piekrita, ka “Rail Baltica” kā viens no prioritāriem investīciju projektiem ir noteikti iekļaujams Nacionālajā attīstības plānā 2021.-2027.gadam un citos nozares politikas plānošanas dokumentos.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.