Restorāna ēdiens līdz mājas durvīm. Kurš labāks “Wolt” vai “Bolt”? 7
Raivis Šveicars, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Jau pirms pandēmijas radītajiem ikdienas satricinājumiem lielu popularitāti pilsētās bija iemantojušas ēdienu piegādes lietotnes, kas no kafejnīcām, restorāniem u. c. vietām tieši līdz klienta durvīm piegādāja tikko gatavotu maltīti.
Tomēr pandēmijas dēļ šo uzņēmumu popularitāte globāli ir vismaz dubultojusies. Latvijā ir divi šāda veida ēdiena piegādātāji, kuru kurjerus var redzēt ikvienā Rīgas nostūrī, arī citās Latvijas pilsētās, tostarp pārtikas piegādes sākušas notikt arī no mazumtirdzniecības veikaliem.
Ēdienkarte lietotnē
Kā strādā ēdienu piegādes lietotnes? Ļoti vienkārši. Vispirms jālejupielādē viena no divām Latvijā strādājošajām piegādes lietotnēm – “Wolt” vai “Bolt Food” (abas ir pieejamas “Google Play” un “App Store”).
Tālāk lietotnē jānorāda piegādes adrese, kas prasti būs darbavieta vai mājoklis. Tas arī viss – lietotne pēc norādītās piegādes adreses ieteiks tuvākos un izdevīgākos ēdinātāju piedāvājumus. Jo tuvāk esat ēdinātājam, jo izdevīgāka ir piegādes cena, kā arī piegādes laiks. Daudzos gadījumos piegāde ir pat par velti, bet, dzīvojot Rīgas centra rajonos, piegāde vidēji maksā apmēram vienu eiro. Ļoti demokrātiska maksa!
Pirmais un otrais
Pirmā ēdienu piegādes lietotne Latvijā bija Somijas uzņēmums “Wolt”, kas Rīgā ienāca 2017. gadā. Tas pārstāvēts jau vairāk nekā 23 valstīs un vairāk nekā 120 pilsētās. Latvijā “Wolt” darbojas Rīgā un no šodienas darbu sācis Liepājā.
Savukārt otra lietotne ir igauņu “Bolt Food”. “Bolt” vairāk pazīstama kā kopbraukšanas un elektrisko skrejriteņu kompānija, taču kopš 2020. gada sākuma ielauzusies arī šajā strauji augošajā nozarē. Priecē, ka uzņēmums jau tagad piedāvā piegādes ne tikai Rīgā, bet arī Daugavpilī, Jelgavā, Jūrmalā un Liepājā.
“Bolt” piegādā ēdienu arī šo rindu autoram Pierīgā, tomēr attālums no ēdinātājiem nozīmē milzīgas piegādes izmaksas. Lētākā piegāde pārsniedz piecus eiro, taču var pārsniegt arī 10 eiro.
“Google Play” lietotņu veikalā krietni augstāk novērtēts ir “Wolt”. Tā vidējais reitings ir 4,7 no 5, bet “Bolt Food” tikai 3,2 no 5. Arī lejupielāžu skaits “Wolt” ir krietni lielāks – apmēram pieci miljoni pret vienu miljonu. Savukārt “App Store” lietotņu veikalā “Wolt” novērtēts ar 4,9 zvaigznēm, bet “Bolt Food” ar 4,6 zvaigznēm.
Kam ar bankas karti, kam skaidrā naudā
Manuprāt, abas lietotnes ir ļoti līdzīgas – ērtas un veiksmīgi izstrādātas. Norādot piegādes adresi, abas lietotnes vispirms norāda šodienas izdevīgākos piedāvājumus – ar lielākajām atlaidēm, ar lētāko piegādi un tuvākos. Tāpat goda vietā ir visaugstāk novērtētie un populārākie ēdinātāji.
Izvēloties ēdienu, tas jāieliek virtuālā grozā un jāizvēlas norēķinu veids. Te slēpjas viena no atšķirībām. “Wolt” piedāvā norēķināties tikai ar maksājumu karti pasūtījuma noformēšanas brīdī, bet “Bolt Food” iespējami norēķini arī ar skaidru naudu, kas jāsamaksā kurjeram. Kurjeram ierodoties, saņemsiet par to ziņu. Pandēmijas laikā ēdiena piegāde notiek bez fiziska kontakta, ja vien nav izvēlēti skaidras naudas norēķini.
“Wolt” piedāvā arī kādu unikālu funkciju – grupu pasūtījumu. Ja izlem veikt pasūtījumu un no tā paša ēdinātāja maltīti vēlas saņemt arī kolēģi, ir iespējams izveidot virtuālo “Pasūti kopā” grupu, kurā savu vēlmi norāda arī citi kolēģi. Tādā veidā iespējams samazināt “Wolt” slodzi, jo desmit pasūtījumu vietā, kas jāpiegādā desmit kurjeriem, var veikt vienu, bet apjomīgāku piegādi.