“Edgars, Ēvalds vai Kristaps? Attapos, ka nezinu vārdu Briškenam, viņš ir kļuvis par īpašvārdu!” smejas Stendzenieks 0
“Es nesen attapos, ka es nezinu vārdu Briškenam, es aizmirsu, kas viņš ir – Edgars, Ēvalds vai Kristaps? Viņš ir īpašvārds, viņš nesaistās ne ar konkrētu partiju, neko citu. Viņš ir kā enciklopēdijā atsevišķs šķirklis, varbūt kā jaunvārds jāiesniedz Valodu centram,” TV24 raidījumā “Kārtības rullis” smejas Ēriks Stendzenieks, reklāmas speciālists.
Jau ziņots, ka atbilstoši Baltijas valstu augstāko revīzijas iestāžu īstenotajam “Rail Baltica” projekta situācijas izpētes ziņojumam patlaban nav skaidrības par “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas ekspluatācijas un pārvaldīšanas modeli. Kaspars Briškens ir satiksmes ministrs, strādājis iepriekš pats “Rail Baltica” projektā, tādēļ viņš uzņemas daļu atbildības par šī projekta izgāšanos.
Atbilstoši “Rail Baltica” izmaksu un ieguvumu jaunākās analīzes datiem dzelzceļa līnijas kopējās izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, tostarp projekta pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu veidot 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā – 6,4 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.
Latvijā “Rail Baltica” pamatlīnijas būvniecību plānots sākt 2024.gadā.
“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.