“Dzirdēju, ka interneta veikalos akcijas ir maldinošas. Kā ir ar lielveikalu akcijām?” Skaidro eksperte 4
TV24 raidījumā “Uz līnijas” kāda skatītāja vaicā: “Dzirdēju, ka interneta veikalos akcijas ir maldinošas. Kā ir ar lielveikalu akcijām?”
Ingūna Gulbe, Agroresursu un ekonomikas institūta Lauksaimniecības tirgus veicināšanas daļas vadītāja atbildot uz skatītājas jautājumu uzver, ka Latvijā ir likumdošana, kas regulē akciju noteikumus.
“Pirmkārt, maldinošas tās nedrīkst būt. Mums ir arī likumdošana, kas mazliet regulē, ka nevar rakstīt un rīkoties tā, kā ienāk prātā,” norāda Gulbe.
Taču viņa atzīmē, ka akciju galvenais uzdevums ir piesaistīt uzmanību, un gala lēmums par pirkumu paliek patērētāju ziņā, turklāt definēt to, kas ir maldinošs nemaz nav tik viegli: “Tad mēs paši katrs rēķinam. Mums jau veikalos arī ir rakstīts, par cik procentiem cenas akcijā ir samazinātas. Brīžiem tiešām iemesls, kāpēc mēs pagriežam galvu uz kādu pusi veikalā, ir tas, ka tur ir akcija. Dažkārt tas cipariņš, kas tur ir samazināts, nemaz tik liels nav.”