Huawei virtuālpersona Junšena.
Huawei virtuālpersona Junšena.
Publicitātes foto

Dzimusi Huawei virtuālpersona Junšena 7

Autors: Haralds Teiermanis

Šomēnes Huawei parūpējās par kārtējo revolucionāro notikumu korporācijas inovāciju ceļā. Viens no pasaules vadošajiem mākoņdatu risinājumiem – Huawei Cloud radīja savu pirmo darbinieku, virtuālpersonu Junšenu (YunSehng).

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Ar dažādiem virtuālajiem asistentiem esam pazīstami jau kādu laiku, arī Latvijā uzņēmumi “pieņēmuši darbā” asistentus un čatbotus, klientiem zvanus veic robotizēti palīgrīki ar cilvēkiem raksturīgām pazīmēm.

Tomēr mūsu platuma grādos runājošie akmeņi ir tikai veiksmīga performance, savukārt visi čata asistenti un virtuālie palīgi darbojas šaurā, iepriekš noteiktā rāmējumā un tādēļ nereti raisa smaidu par mākslīgā intelekta škietamo nespēju paveikt uzticētos uzdevumus pietiekami “cilvēcīgi”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Junšenas ārējā čaula rāda 23 gadus jaunu sievieti ar rudiem matiem, kas valkā brilles un ir tērpusies kapučjakā un džinsos. Šī, tehniskās universitātes studentei līdzīgā, virtuālpersona spēj brīvi uzturēt sarunu, rakstīt dzeju (precīzāk gan rīmes ar atskaņām), vadīt produktu prezentācijas un īstenot tiešsaistes straumēšanu ar savu dalību.

Publicitātes foto

Huawei virtuālpersonu īpašu un unikālu dara tas, ka Junšenas mākslīgā intelekta pamatā ir virkne izcilu korporācijas tehnoloģiju – mākslīgā intelekta automātiskās modelēšanas pakalpojums, mākslīgā intelekta balss dzinējs un mākslīgā intelekta veidots renderēšanas (kontūrzīmējuma pārveidošana pilnībā noformētā trīsdimensiju attēlā) dzinējs, kas kopumā padara šo virtuālpersonu par pašu brīvāko, ja ne pilnībā autonomu mākslīgo digitālo personu, kāda šobrīd darbojas uz mūsu planētas.

Pasaulē līdz šim pieejamie virtuālie personāži lielākajā daļā nespēj uzturēt dzīvu sarunu, un brīžos, kad bijām redzējuši virtuālpersonu saziņu ar medijiem, atbildes veidoja cilvēks, kas kontrolēja un vadīja šo asistentu.

Digitālās personas jeb virtuālpersonas sekmīgi definējis starptautiskais konsultāciju biznesa konsultāciju un revīzijas uzņēmums Deloitte. Šo “personu” veido vairāki slāņi jeb līmeņi, kam katram nepieciešams savs atsevišķs mākslīgā intelekta dzinējs. Vienkāršākais jeb primārais ir čata jeb saziņas asistenta līmenis, tam seko vizuālā ietērpa līmenis, tad – pārvaldības slānis un visbeidzot integrācijas jeb pielietojuma līmenis, kas virsvada virtuālpersonu. Mākslīgais intelekts vada virtuālpersonas redzamās emocijas, balsi un žestus.

Reklāma
Reklāma

Virtuālpersonu sekmīga ieviešana un spēja iekļauties darba vidē un citu darbinieku izglītošanas procesos lielā mērā atkarīga no trim faktoriem – ticamības, reāllaika un reakcijas. Svarīgi, lai Junšena un nākamās digitālās būtnes spētu izjust un izrādīt empātiju sarunas biedram.

Kā iepriekš izteicās Huawei vadītājs Ēriks Ksu (Eric Xu), uzņēmuma misija ir digitālo pietuvināt līdz katram planētas iedzīvotājam, mājsaimniecībai un organizācijai, lai panāktu pilnībā savienotu inteliģentu pasauli. Viņš uzsvēra, ka bez pilnīgas digitalizācijas un dažādo industriju transformācijas centieniem tas nebūtu iespējams.

Huawei mākoņdatu risinājuma pamatā ir vairāk nekā 2,3 miljoni izstrādātāju, 14 tūkstoši konsultantu, 6 tūkstoši tehnoloģiju partneru un šodien tirgū pieejamie vairāk nekā 4,5 tūkstoši dažādu komerciālu risinājumu (lietotnes, viedrisinājumi un programmatūra) un Huawei Cloud tiek lietots vairāk nekā 170 pasaules valstīs.

Publicitātes foto

Junšenu pirmajā darba dienā uz skatuves izveda Huawei Cloud izpilddirektors Žangs Piņjaņs (Zhang Pingan), un virtuālpersona Huawei Connect konferences skatītājiem tika atveidota kā hologramma.

Lai gan Junšena ir pirmā Huawei virtuālā darbiniece, uzņēmumam ir pieredze radot virtuālpersonas – vēl šī gada jūnijā korporācija iepazīstināja ar LYSA. Lai gan šim virtuālajam tēlam piemīt vispārākā vizuālā detalizācija (LYSA misija ir būt par TV pārraižu “seju”), to darbina un saturu, kuru LYSA prezentē, nosaka jau pieminētais cilvēks – operators, kas iezīmē virtuālpersonas kustību un teiktā scenāriju.

Junšena spēj darboties patstāvīgi un eksperti prognozē, ka viens no virtuālpersonas pielietojumiem varētu būt arī nākotnes koorporācijas runaspersonas jeb komunikācijas konsultanta loma. Junšena nenovecos, nekad netiks ierauta kādos reālpasaules skandālos un ētikas diskusijās, un tai ir iespējas kļūt par ikonisku zīmola pārstāvi un influenceri.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.