Četri biļešu izplatīšanas modeļi 3
Kā stāsta Dziesmu un deju svētku izpilddirektore Eva Juhņēviča, darba grupa izstrādājusi četrus biļešu izplatīšanas modeļus. Pirmais nozīmētu pilnveidot un būtiski uzlabot esošo mehānismu, kas tika izmantots vairākos iepriekšējos svētkos. Otrs būtu izlozes mehānisms – biļešu izloze notiktu starp visiem Latvijā dzīvojošajiem biļešu gribētājiem. Noteiktā laika periodā interesenti, reģistrējoties interneta vietnē vai vietējā bibliotēkā un pastā, uzrādot personu apliecinošu dokumentu, varētu laimēt tiesības iegādāties biļeti, kas jāizpērk līdz konkrētam datumam. Izlozes mehānisms būtu visgodīgākais un visefektīvākais, bet tā ieviešana saistīta ar lielām tehnoloģiskām un arī cilvēkresursu izmaksām. Būtiskākais risks – jaunieveduma funkcionalitāte un drošība, jo, pēc rīkotāju domām, Dziesmu un deju svētkiem nav jābūt izmēģinājuma poligonam. Trešais – reģionālās sadales mehānisms izlozes vai brīvās tirdzniecības ceļā. Biļetes tiktu virzītas proporcionāli iedzīvotāju skaitam katrā Latvijas reģionā, kur izloze notiktu starp visiem attiecīgajā reģionā deklarētajiem cilvēkiem, kuri vēlētos iegādāties biļetes. Ceturtais būtu lojalitātes mehānisms – cilvēks varētu nopelnīt iespēju iegādāties biļetes svētku starpposmā – sakrājot punktus par katru apmeklēto Dziesmu svētku procesa maksas pasākumu. Šī modeļa lielākais ieguvums ir to cilvēku novērtēšana, kas ikdienā dzīvo līdzi svētku tradīcijai, kā arī jaunatnes aktīva piesaiste. Savukārt mīnuss ir cilvēku atšķirīgās finansiālās iespējas. Varbūt tālā nākotnē šī ideja būtu laba, bet nez vai to var attiecināt uz šiem svētkiem – pārliecināta Eva Juhņēviča.
Reklāma
Reklāma