Foto: Ieva Čīka/LETA

Dziesmusvētku dārgākās biļetes maksās vēl vairāk; lētākās – tāpat 2 eiro 3

Ērika Naļivaiko radikālie ierosinājumi
Dziesmu un deju svētku padome šomēnes spriedīs par tuvojošos Dziesmu un deju svētku biļešu izplatīšanas modeļiem. Kā liecina iepriekšējo svētku pieredze, uz Noslēguma koncertu un Deju lieluzvedumu Daugavas stadionā pieprasījums pēc biļetēm aizvien krietni pārsniedzis piedāvājumu, taču no “LA” rīcībā esošās informācijas par apspriešanā esošajiem risinājuma variantiem var secināt – atrast visu sabiedrību apmierinošu modeli lielā mērā ir neiespējamā misija.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Pēc bēdīgi tradicionālās ažiotāžas ap biļešu pārdošanu un lielajām rindām pirms 2013. gada Dziesmu svētkiem 2015. gada februārī “Biļešu paradīzes” īpašnieks Ēriks Naļivaiko – pēdējo Dziesmu svētku biļešu izplatītājs – kultūras ministrei Dacei Melbārdei un Latvijas Nacionālā kultūras centra (LNKC) direktorei Signei Pujātei iesniedza vēstuli ar četriem variantiem biļešu tirdzniecībai. Jāteic, tie ir visai radikāli, kā arī, protams, vērtējami tikai kā vienas personas privāts viedoklis, taču – pārdomu vērti.

Pirmais variants paredz, ka visas biļetes tiktu nodotas pašvaldībām proporcionāli to ieguldījumam svētku norisē, atbilstoši dalībnieku skaitam. Tālāk lai pašvaldības pašas šīs biļetes sadala – pārdod, dāvina, rīko loteriju… Otrs: gadu vai divus pirms svētkiem tiktu rīkota loterija par tiesībām iegādāties biļetes. Ja kāds pēc tam mēģinātu pārdot šīs savas tiesības citam, tas būtu normāli, jo katrs ar savu mantu var rīkoties pēc saviem ieskatiem. Trešais: biļešu cenas noteiktu, balstoties uz tirgus ekonomikas principiem, atbilstoši šāda mēroga pasākumam. Palīdzēt noteikt cenu robežas varētu privātie producenti, kuri jau gadu desmitus nodarbojas ar koncertu un masu pasākumu rīkošanu. Ceturtais: gadu vai divus pirms svētkiem pārdot visu pārdošanai paredzēto svētku biļešu komplektu izsolē ar augšupejošu soli kādam privātam uzņēmējam vai uzņēmēju grupai, paredzot simt procentu samaksu desmit dienu laikā pēc izsoles. Uzvarētājs – biļešu komplekta vairumpircējs – pats noteiktu cenu un veidu, kā tirgot biļetes mazumtirdzniecībā.

CITI ŠOBRĪD LASA
Ar Ēriku Naļivaiko satikusies LNKC direktore Signe Pujāte un apspriedusi viņa priekšlikumus. Kopā ar Valsts kontroles atzinumiem par 2013. gada biļešu sadali un sabiedrībā izskanējušajiem viedokļiem tie tiks prezentēti arī Dziesmu un deju svētku padomē. Ielūkojoties svētku organizatoru piedāvātajos biļešu tirdzniecības modeļos, var redzēt dažus aizguvumus no Naļivaiko idejām.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.