Dziedātāju sēdvietas Mežaparka estrādē būs numurētas vai atdalītas cita no citas 4
Dziedātāju sēdvietas Mežaparka Lielajā estrādē būs vai nu numurētas, vai atdalītas cita no citas, gala lēmums par to vēl nav pieņemts, aģentūrai BNS pastāstīja arhitekts Austris Mailītis, kura uzņēmums “Mailītis A.I.I.M.” un “Arhitekta J.Pogas birojs” ir autori estrādes rekonstrukcijas projektam.
“Tām ir jābūt iezīmētām vietām, bet tieši kāds risinājums tiks izvēlēts – vai grafisks vai atdalīts pa daļām, vēl nav nolemts. Arhitektiem ir kopīga izpratne par to, ka katrā ziņā ne tā kā sporta arēnās. Tā ir simboliska būve un ir nopietni jādomā par materiāliem,” uzsver arhitekts.
Viņš min, ka, visticamāk, tas būs koks. “Vai vietas būs iezīmētas ar numurējumu vai atdalītas atsevišķi – tādi kā koka paliknīši, tas ir nākošais solis tehniskajā projektā, par ko mēs vēl domājam,” piebilst Mailītis.
Viņš skaidro, ka būs jāsaskaņo vizuālais aspekts, funkcionalitāte un drošība.
Aģentūra BNS jau ziņoja, ka Rīgas domes (RD) deputāti ārkārtas sēdē otrdien atbalstīja aizņēmumu valsts nozīmes arhitektūras pieminekļa investīciju projekta “Mežaparka Lielās estrādes rekonstrukcija” īstenošanai. Rekonstrukcijas tehniskā projekta izstrādes kopējās plānotās izmaksas ir līdz 1 772 400 eiro, savukārt rekonstrukcijas īstenošanas, tajā skaitā autoruzraudzības un būvuzraudzības, kopējās plānotās izmaksas ir līdz 45 miljoniem eiro. Tehnisko projektu izstrādās līdz gada beigām.
Rekonstrukciju sadalīs divās daļās. A daļas laikā līdz 2018.gadam tiek piedāvāts rekonstruēt skatītāju zonu, skatuvi un piebūvētu tribīnes korim, bet līdz 2020.gadam īstenot B posmu – rekonstruēt estrādi atbilstoši projekta iecerei. Pilnībā projektu varētu īstenot līdz 2023.gadam.
Tāpat jau ziņots, ka būveksperta Aigara Ūdra vasarā sniegtais atzinums liecināja, ka maksimāli pieļaujamais dalībnieku skaits estrādē ir 7400 [bez piebūvām], kas izriet no aprēķiniem, ka katram dalībniekam vajag vietu 48 centimetru platumā. Viņš iepriekš arī izteicās, ka pasaulē vairs netiek sertificētas būves ar vienlaidu soliem, jo šādā gadījumā nav iespējams kontrolēt tajā esošo cilvēku skaitu. Atzinums tika pasūtīts pēc pērn vasarā notikušajiem skolēnu dziesmusvētkiem, kur sākās masveida bērnu ģībšana. Tas radīja jautājumus, cik daudz cilvēku var vienlaikus atrasties estrādē droši un cik ātri var notikt evakuācija.