Interesi uztur meistarklasēs 0
“Mūziķis, kurš spēlējis džezu, pēcāk varēs augstvērtīgi spēlēt visos žanros,” ir pārliecināts Raimonds Kalniņš, bundzinieks, Saulkrastu džeza festivāla rīkotājs un Jāzepa Mediņa mūzikas vidusskolas džeza nodaļas pasniedzējs. Pirms 18 gadiem viņa un kolēģa, bundzinieka Tāļa Gžibovska, dibinātās vasaras meistarklases jaunajiem bundziniekiem pārtapušas notikumā, bez kura Latvijas džeza mūzikas dzīve nav iedomājama. Džeza forums “Saulkrasti Jazz Festival” piedāvā ne tikai unikālu iespēju publikai baudīt pasaulē pazīstamu džeza mākslinieku uzstāšanos (šogad “Shalosh” un “The Syndicate” no Izraēlas, Karoles Bakoto pasaules mūzika no Kamerūnas, Maijami džeza kvintets no ASV, pašmāju māksliniece Jolanta Gulbe-Paškeviča, grupa “Very Cool People” un daudzi citi), bet arī sniedz bērniem un jauniešiem reto iespēju gūt ieskatu džeza pasaulē ārzemju un pašmāju meistaru vadībā.
R. Kalniņš stāsta, ka interese par Saulkrastu festivāla rīkoto džeza mūzikas nometni esot liela – šogad uzņemts ap simts jauniešu, visiem interesentiem vietu nav pieticis. Bērni un jaunieši no 10 līdz pat 25 gadiem apgūst džeza spēles iemaņas klavieru, pūšaminstrumentu, kontrabasa, vokāla, ģitāras, sitaminstrumentu basģitāras specialitātēs. Drosmīgākie un prasmīgākie varēs piedzīvot skatuves ugunskristības, muzicējot kopā ar profesionāliem mūziķiem.
“Latvijā bērnu mūzikas skolās džeza izglītības nav. Šajā vecuma grupā tā šobrīd ir atsevišķu pedagogu entuziastu rokās. Mūsu meistarklašu uzdevums ir dot iespēju bērniem saprast, vai džezs ir viņu lauciņš.” Līdzās mācību stundām specialitātē bērni apgūst ari džeza mūzikas vēsturi, lekcijas par džeza kustību Latvijā. Nodarbību iznākums novērtējams sirsnīgā noslēguma koncertā (šogad sestdien, 25. jūlijā, plkst. 12 “Minhauzena Undā”). “Šobrīd bērni mūzikas skolās izglītību gūst, spēlējot klasiku – tā, protams, ir visa pamats –, tomēr mūsdienās, lai mūziķis varētu uzturēt sevi un būt profesionālis, viņam jāpārvalda dažādi žanri. Meistarklases, ko rīkojam “Rīgas ritmu” ietvarā, vienmēr labi apmeklētas, turklāt tās audzina arī nākamos kultūras patērētājus,” uzsver M. Briežkalns.