Dzelzs vīri bez bremzēm 0
Goda pjedestāla augstākais un trešais pakāpiens, kā arī vēl viena vieta pirmajā sešniekā Latvijas motokrosa ekipāžu braucējiem ir teicams panākums pasaules čempionāta desmitajā posmā Ķegumā.
Pulss 175 minūtē
“LA” jau ziņoja ka abos braucienus uzvarēja holandietis Etjēns Bakss un piebaldzēns Kaspars Stupelis, otrajā vietā finišēja čempionāta līdera beļģa Bena Adriansena ekipāža, trešajā – Jānis un Lauris Daideri. Baksam un Stupelim sezonas sākumā piedzīvoto kritienu un savainojumu dēļ par čempionu titulu, visticamāk, neizdosies pacīnīties, taču pašlaik viņi ir pasaulē ātrākā ekipāža un Ķegumā demonstrēja lielisku braukšanas tehniku.
“Nav jau tā, ka mēs bez kļūdām. Otrā brauciena pirmā apļa beigās Adriansens bija asāks, izvēlējās pareizāku trajektoriju, un kādu brīdi mums nācās braukt otrajiem. Bija iespēja pavērot konkurenta kļūdas. Tomēr pirmo vietu atguvām,” priecājas Kaspars Stupelis. “Skatītājiem bija interesanti, jo mototrases Igaunijā un Latvijā izceļas ar efektīgiem tehniskajiem elementiem. Gadījās bedres un špūres, tomēr nelielajā ātrumā braukt bija diezgan viegli. Pulsometrs rāda, ka pirmajā braucienā maksimālais pulss bijis 175 sitieni minūtē. Kad ar Adriansenu cīkstējāmies Vācijā, vidējais pulss bija 178. Centīsimies tāpat braukt līdz sezonas beigām, tad arī redzēsim, kas kopvērtējumā sanāks,” Stupelis sola cīnīties līdz galam.
Trešā vieta uzvaras vērtē
Brāļiem Daideriem nedēļa pirms Latvijas “Grand Prix” pagāja neziņā – Jānis pēc kritiena Igaunijā gulēja ar smadzeņu satricinājumu, un lēmums par startēšanu Ķegumā tika atlikts līdz pēdējam brīdim. Zinām, ka motokrosā brauc dzelzs vīri, tomēr katra sevis pārvarēšana rada jaunu izbrīnu. Jānis iedzēra pretsāpju ripas un devās trasē. Pirmo finālbraucienu viņi sāka piesardzīgi. “Nevarēju lasīt trasi. Ne gluži acis miglojās, bet nebija īstas saprašanas, kur un kā braukt,” stāsta Jānis Daiders. Taču ar katru apli – arvien ātrāk un ātrāk. Izrādās, Daideru motociklam salūza bremzes, un pirmā brauciena otro pusi viņi iztika bez tām. Gan jau arī ar bremzēm brāļi trauktos tikpat ātri kā otrajā braucienā, kura beigās Adriansena ekipāža bija uzbrukuma attālumā. “Gribējām apdzīt, bet Adriansens jau arī māk braukt. Kļūdījos ar špūri, mazliet atpaliku, un otras iespējas nebija,” notikumus trasē komentē Jānis, kuru līdzjutēji sveica kā uzvarētāju. “Trešā vieta šoreiz man līdzvērtīga uzvarai. Smadzeņu satricinājumu izgulēju, mugura gan sāpēja. Paldies dakterim, kas salika visu vietā.” Trešā vieta atgūta arī kopvērtējumā, bet atlikušos posmus Daideri braukšot tā, lai pašiem būtu ko atcerēties visu mūžu. Pēc uzvaras un medaļas!
Par savu sesto vietu neskumst Māris Rupeiks: “Man ir darbs Šveicē, līdzbraucējs Haralds Kurpnieks strādā par taksistu Rīgā, daudz laika treniņiem nav. Reizēm uznāk dusmas, ka līderi turpat priekšā – ja būtu labākas finansiālās iespējas un pilnvērtīgi treniņi, tad varētu cīnīties. Tagad braucam savā tempā, un iznākums Ķegumā ir objektīvs.”
Pasaules čempionāts turpināsies jau šonedēļ Rogenburgas trasē Šveicē.
EKIPĀŽU PASAULES ČEMPIONĀTA KOPVĒRTĒJUMS
1. Bens Adriansens/Bens van den Bogārts (Beļģija/Nīderlande) 446,
2. Etjēns Bakss/Kaspars Stupelis (Nīderlande/Latvija) 351,
3. Jānis un Lauris Daideri (Latvija) 311,
4. Jans Hendrikss/Elvijs Mucenieks (Beļģija/Latvija) 291,
5. Vāclavs un Mareks Rozehnāli (Čehija) 262,
6. Māris Rupeiks/Haralds Kurpnieks (Latvija) 261,
23. Arnolds un Gints Sīļi (Latvija) 32,
25. Tanels Rēsna un Ivars Skultāns (Igaunija/Latvija) 28,
44. Modris Štelle/Arturs Linters (Latvija) 6.